Провідна неділя, а особливо її теплий вечір, – то нагода долучитися до духовності в музичний спосіб – у Будинку орґанної та камерної музики відбувся концерт за участю народної хорової капели студентів «Гаудеамус», народного камерного оркестру «Поліфонія» Львівської політехніки та хору і струнного оркестру Con Fuoco Краківської гірничо-металургійної академії ім. С. Сташіца.
Задум такого спільного українсько-польського проекту виник у керівників цих колективів, коли торік розпочалися взаємні концертні візити: Con Fuoco дав концерт у Львові, а політехніки успішно виступили у Кракові.
– Власне, коли ми були у Кракові, – розповідає диригент «Гаудеамусу» Роман Мачишин, – я подумав, що нам потрібно зробити щось разом. Запропонував художньому керівникові й диригентові Con Fuoco Діані Мругалі-Громек спільно виконати красивий з музичного погляду й нескладний з погляду сприйняття й розуміння твір Карла Дженкінса «Реквієм». Вона погодилася, і ми почали шукати його ноти, що виявилося не таким простим завданням. Коли знайшли, то розпочали репетиції – кожен готувався до концерту, так би мовити, на своєму місці. 12 квітня поляки приїхали до Львова і ми мали з ними вечірку, під час якої ближче познайомилися і поспілкувалися. Наступного дня провели в актовій залі першого корпусу Політехніки репетицію, в суботу – репетицію в Будинку орґанної та камерної музики, де мав бути наш виступ. Завдяки професіоналізму виконавців і диригентів усе пройшло на високому рівні – на сцені вдалося об’єднати 130 музикантів.
Спільний концерт духовної музики отримав назву In paradisum (так називається шоста частина «Реквієму» Дженкінса), що означає «у раю». Його програму склали акапельні й інструментальні твори, які колективи виконували поперемінно. У виконанні хорової капели студентів «Гаудеамус» прозвучав Miserere Антоніо Лотті, твір Пьотра Янчака «Кіріє» та негритянський спірічуелс. Поляки ж виконали твори Ґжеґожа Горчинського Tota pulchra es Maria, Стефана Плешака Veni creator spiritus і теж афроамериканський спірічуелс. «Поліфонія» розворушила залу танговими ритмами «Весни» Астора П’яццоли. У їхньому виконанні, разом із Con Fuoco, прозвучав і твір Карла Дженкінса «Паладіо». Завершальною другою частиною концерту стало зведене виконання «Реквієму» Карла Дженкінса – слухачі почули шість частин цього твору й дуже тепло його сприйняли – лунали вигуки «браво».
Двадцять першого квітня у Кракові відбувся аналогічний до львівського концерт «Гаудеамуса», «Поліфонії» та хору і струнного оркестру Con Fuoco. Музиканти мають намір розпочату творчу співпрацю не припиняти.
![концерт](/sites/default/files/styles/fotorama_1200x800/public/2021/6/16/para/gallery/dimg7067.jpg?itok=_yQOBx9b)
![концерт](/sites/default/files/styles/fotorama_1200x800/public/2021/6/16/para/gallery/dimg7080.jpg?itok=DiX34nUE)
![концерт](/sites/default/files/styles/fotorama_1200x800/public/2021/6/16/para/gallery/dimg7091.jpg?itok=C80rwZsJ)
![концерт](/sites/default/files/styles/fotorama_1200x800/public/2021/6/16/para/gallery/dimg7097.jpg?itok=u4gNn-7f)
![концерт](/sites/default/files/styles/fotorama_1200x800/public/2021/6/16/para/gallery/dimg7185.jpg?itok=v0zULfT0)
![концерт](/sites/default/files/styles/fotorama_1200x800/public/2021/6/16/para/gallery/dimg7260.jpg?itok=aR78WSQL)