Аліна Хоптар — випускниця всіх трьох рівнів освітніх програм Інституту геодезії Національного університету «Львівська політехніка». Нині працює в Чехії, у провідному науково-дослідному інституті геодезії, топографії та картографії.
Серед її досягнень — престижна стипендія MERIT, співфінансована Європейським Союзом, а також участь у масштабному проєкті, що спрямований на впровадження геодезичних технологій у дослідження державного еталона довжини між Чехією та Україною. Також Аліна має неабиякий міжнародний досвід. Завідувач кафедри вищої геодезії та астрономії Богдан Джуман, коментуючи її академічний шлях, зазначив:
— Аліна завжди вирізнялася наполегливістю, цілеспрямованістю та талантом. Вона брала участь у програмі подвійних дипломів, у межах якої здобула додаткову освіту у Вищій школі Нойбранденбурга (Німеччина), що дало їй змогу значно розширити знання в галузі супутникового моніторингу Землі. Саме цей досвід став підґрунтям для її подальших наукових досягнень.
Здобувши ступінь магістра, майбутня науковиця вступила до аспірантури, де успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «Томографія тропосфери на основі опрацювання даних мульти-GNSS спостережень». Її робота зробила вагомий внесок у розвиток сучасної геодезії, супутникової метеорології та систем космічного моніторингу.
Попри активну міжнародну кар’єру, Аліна Хоптар не забуває про свою альма-матер. Вона бере участь у наукових конференціях Львівської політехніки, ділиться досвідом зі студентами та допомагає в розвитку освітніх програм Інституту геодезії.
Любов Янків-Вітковська, одна з викладачок випускниці, відзначає її багатогранність:
— Аліна завжди була активною не лише в науці, а й у громадському житті. Вона була членкинею геодезичного товариства, міжнародної організації Zonta International львівського клубу ZC «Lviv-Zamok», а також займалася волонтерством. Навіть після випуску вона підтримує контакт із кафедрою, виступає онлайн для студентів і допомагає розвивати наукову співпрацю.
Аліна Хоптар — яскравий приклад того, як випускники Львівської політехніки можуть досягати міжнародного успіху, розвивати науку та підтримувати свою країну. Її історія доводить, що якісна освіта, наполегливість і жага до знань відкривають перед молодими вченими безмежні можливості.