Студенти – повноцінні учасники освітнього процесу, тож мають право впливати на його організування, зокрема на вибір дисциплін.
Навчання у Політехніці є досить різнобарвне. Не зважаючи на те, що українська система ще не дійшла до американського рівня, ми потрохи наближаємося до нього свідомістю. А коли пригадати, що не раз, за часи студентської практики, зіштовхувалися з труднощами під час вивчення предмета, котрий так тобі не до душі, що й завчити не виходить, то стає зрозуміла потреба цивілізованого вибору дисциплін ще більше.
У Міністерстві освіти знайшли мудре рішення – давати студентові вибір, адже на психологічному рівні людина подумає: «Це ж я сам обрав(ла) цю дисципліну, тому вона мені під силу». У його основі лежить принцип, за яким студент бере активну участь у формуванні своєї освітньої траєкторії, обираючи, що вчити, як вчити та як оцінювати власні знання.
Звичайно, неможливо стовідсотковий вибір дисциплін перекласти на студентів, тому приблизно 75% предметів усе ж залишаються сталі.
Ось, як коментує своє бачення на тему вибору предметів студент третього курсу спеціальності «Журналістика» Курка Дмитро: «На будь-якій спеціальності в Політехніці є список предметів, серед яких можна обрати те, що до вподоби».
Також Дмитро зауважує, що у вибіркових дисциплінах зацікавлені всі учасники освітнього процесу: «Студенти отримують змогу доповнювати свою основну спеціальність додатковим фахом. У свою чергу, викладачі на вибіркових дисциплінах працюють із більш мотивованими студентами».
А ще Дмитро наводить приклад із власного досвіду: «Вибираємо предмети на рік уперед, тобто на другому курсі ми обирали те, що будемо вивчати цього року, а зовсім недавно обирали те, що будемо вивчати наступного. Цього разу є можливість обрати два предмети серед чотирьох. Я обрав «Піар і ЗМІ» та «Соціальні мережі і журналістика», вони видалися мені найближчі до сучасної журналістики та саме з ними я б хотів познайомитися ближче».
Отже, зі слів студента ми можемо зрозуміти, що своїм вибором він цілком задоволений і зацікавлений у вивченні нового матеріалу. А чи можна докладніше десь довідатися, який предмет був би для студентів найкращий? Запитуємо в Дмитра Курки.
«Консультуйтеся під час вибору дисциплін зі старшими студентами, відвідуйте заняття викладачів, до яких плануєте записатися. Щоб оцінити їхній рівень, аналізуйте методички дисциплін, щоб зрозуміти чи вони відповідають вашим потребам. Найкраще завжди планувати вибір предметів на рік-два вперед»,– підсумовує Дмитро.
Також хотілося б додати, що, проаналізувавши досвід закордонних університетів, де студентові дають ще більше можливостей, можна прийти до висновку, що ця система є хороша й ми можемо повноцінно нею користуватися, черпати більше, ніж є у нас на сьогодні. Очевидно, що в такому разі всі будуть у виграші – і студенти, і викладачі. А особливо студенти, бо вони зможуть обрати те, що їм більше подобається.