19 липня 2020 року в межах дискусійного клубу ХІІІ Міжнародної літньої школи україністики «Крок до України» в режимі онлайн відбулася зустріч слухачів школи з Анастасією Василик, дизайнеркою, засновницею бренду «Чичері», лауреаткою Міжнародного конкурсу молодих європейських дизайнерів у рамках Днів моди в Мілані, учасницею фешн-показів в Україні, Польщі, Чорногорії та Барселоні.
Модерувала розмову з гостею директорка Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою (МІОК), ініціаторка створення школи україністики «Крок до України» Ірина Ключковська. Вона представила Анастасію Василик як багатогранну особистість, яка успішна у своїй професії, адже є доценткою кафедри перекладу, PhD, авторкою багатьох наукових статей і водночас – талановитою сучасною мисткинею з індивідуальним баченням українських мотивів.
Про те, що було підґрунтям професійної зацікавленості Анастасії як дизайнера розповіла вона сама: «Дякую Богу за те, що народилася у сім’ї, де українська культура не просто графа у паспорті чи «Кобзар» на полиці. У нашій сім’ї українські дух і культура – щось сакральне, святе, чому можна присвятити життя і навіть померти за це, адже багато з наших предків були репресовані за українство. Так сталося, що зерна були закладені у дитинстві і в один момент вони проросли. Тоді я зрозуміла, що хочу творити речі, які не просто в етностилі, а які би показували справжню українську культуру з багатою історією, а не, як було прийнято, – українців у шароварах, віночках, зі салом та горілкою».
Анастасія Василик розповіла про свої колекції одягу, зокрема інтерпретації костюмів часів гетьманської епохи, орнаментів чорних борщівських сорочок, гуцульських та буковинських візерунків, а також колекції з авторськими квітковими орнаментами у стилі сецесії. Слухачі школи стали першими глядачами ексклюзивного відеоролика про роботи дизайнерки, який презентувала Анастасія Василик.
Зустріч із гостею була дуже пізнавальною та інтерактивною. Дизайнерка показала свою авторську техніку ручної оздоби, яку випрацювала на основі технології роботи з вовною, продемонструвала свої вироби із різних колекцій, розповіла про те, як підбирає колористику для них. Розмова перейшла в неформальне русло, де студенти висловлювали слова захоплення та задавали запитання. Яким буде український одяг майбутнього? Чому бренд Анастасії Василик називається «Чичері»? Яка з колекцій найбільше подобається авторці? Коли буде показ у Бразилії? – запитання, які цікавили студентів, і на які дизайнерка радо відповіла. Після п’ятихвилинної перерви слухачі розійшлися по віртуальних кабінетах, де обговорили те, що почули під час зустрічі із дизайнеркою, у групах із викладачем.