Більшість студентів, які навчаються на державній формі, прагнуть отримувати стипендію. Це своєрідна «оплата» студенту за високі оцінки та наполегливу працю. Проте кожен, хто хоч раз отримував стипендію, знає, що втримати своє місце у списку надзвичайно важко.
Студентка третього курсу Львівської політехніки Людмила Дмитрущак, яка отримує підвищену стипендію, поділилися своїми секретами успіху.
– Людмило, розкажи, як ти вступила до Політехніки на державну форму навчання?
– Я належала до тієї частини школярів, які до останнього не могли вирішити, ким вони хочуть бути. Уже в 11 класі, переглядаючи можливі професії, я зрозуміла, що спеціальність «Менеджмент» мені дуже припала до душі. Проте виникла проблема: предмети ЗНО (історія і географія), які я обрала, не підходили для вступу на цю спеціальність. Потрібна була математика. Буквально за два дні роздумів я вирішила, що варто ризикнути, тому знайшла собі репетитора. Багато вчителів і друзів переконували мене в тому, що підготуватися до іспиту з математики за такий короткий час неможливо, проте я вірила в свої сили і наполегливо вчилася. Так я отримала хороші результати зі ЗНО і за першим пріоритетом змогла отримати державне місце в Національному університеті «Львівська політехніка» за спеціальністю «Менеджмент».
– Чи важко було вчитися на першому курсі?
– Звісно, перший курс видався нелегким, адже для мене це нове місто, нове оточення. Це період великих амбіцій, в мене, як то кажуть, з’явився вогник в очах від розуміння того, що я вже студентка. Навчатися було важко, адже потрібно було справді завойовувати певний авторитет серед викладачів та інших студентів. Для викладачів усі студенти однакові, тому кожен починає перетягувати на себе увагу, проявляти якісь лідерські якості. Дуже важливо вистояти в такому змаганні.
– Ти від першого семестру отримувала стипендію?
– Спочатку список стипендіатів формується відповідно до балів ЗНО, а мої результати виявилися недостатніми, аби потрапити до 45% щасливчиків. Тоді я зрозуміла, що отримати стипендію буде не так просто, адже мій потік дуже великий, відповідно, чималий і рівень конкуренції. Я вирішила, що якщо одразу не ввійшла в той список, то в мене немає шансів опинитися там після першої сесії. Як виявилося, дуже помилялась, адже всі ті «шкільні відмінники», які склали ЗНО на високі бали, після першої ж сесії опинилися на дні рейтингу.
– Коли ти вперше отримала стипендію?
– Одразу ж після складання першої сесії я опинилася в списку стипендіатів. Іспити складала без конкретної на це мети, просто хотіла отримати максимально високі бали. Хоча була далеко не в лідерах, та все ж це для мене неабияке досягнення й привід пишатися собою.
– Як важко втримати своє місце в рейтингу?
– Надзвичайно важко. Шалена конкуренція й обмежена кількість місць у списку. Після першої сесії другого курсу опинилася за бортом, не вистачило лише 0,4 бала, щоб бути в списку стипендіатів. Тоді я зрозуміла, що в один момент можна легко втратити своє місце. Доводити те, що варта бути в цьому списку, потрібно завжди.
– Яка конкуренція була всередині твого колективу?
– Мені надзвичайно пощастило, бо знайшла компанію однодумців із якими я пліч-о-пліч йшла до мети. Тому конкуренції в групі не відчувала, але ми постійно мотивували, допомагали один одному, кожен намагався не відставати від решти. Недарма наша група була однією з найсильніших на потоці.
– Ти очікуєш зараз отримати підвищену стипендію?
– Як на мене, на дистанційному навчанні конкуренція стала ще більша, тому щоб бути в списку на стипендію, потрібні не просто хороші бали, а найкращі. Саме за результатами зимової сесії 2020 – 2021 мені вдалось отримати середній бал 5. У нашому списку із 37 людей 34 мають підвищену стипендію.
– Як ти себе мотивувала під час навчання?
– За останній рік я вивела свою ідеальну формулу навчання. Від понеділка до п’ятниці наполегливо роблю всі завдання, а під час вихідних приділяю увагу лише відпочинку, ніякого ВНС, навчальних чатів і корпоративної пошти. І вже від понеділка зі свіжими силами повертаюся до навчання. Завдяки такому методу з’являється мотивація закінчити всі завдання до суботи, щоб на вихідних із чистим сумлінням відпочивати.
– Які поради ти можеш дати студентам, аби вони теж змогли отримати стипендію?
– Під час лекцій нам не раз розказували про тайм-менеджмент і деякі з його прийомів я використовую. Я стала шаленим фанатом списків завдань. Дуже важливо складати список справ у порядку пріоритетності, а також варто зазначати дедлайн кожного завдання. Ще одним із секретів тайм-менеджменту є використання таймера. Наприклад, поставити таймер на 25 хв і під час цього часу безперервно працювати. Після закінчення виділеного часу – перерва 5 хв, а потім знову таймер на 25 хв. Після 3–4 таких підходів варто робити перерву на 30–40 хвилин.
Особисто мені не раз допомагало боротися з лінню вміння придумати собі винагороду за виконання якогось завдання. Зазвичай, це були солодощі або ж перегляд чергової серії улюбленого серіалу.
Я впевнена, що якщо прикласти зусилля та наполегливо працювати, то можна досягти успіху в будь-якій галузі. Головне – вірити в себе!