Департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації спільно з Центром інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» розпочинають роботу над проєктом впровадження дистанційної платформи Moodle у закладах середньої загальної освіти області.
До пілотного проєкту увійде сотня шкіл області, в яких, відповідно до Програми розвитку освіти, буде створено умови для організації навчального процесу за допомогою дистанційної платформи.
– До процесу будуть залучені провайдери та фахівці з дистанційного навчання, аби забезпечити це якісно, ефективно і швидко. Педагогічний колектив та керівництво школи мають бути зацікавлені в тому, щоб навчальний процес не залежав, а тим паче не страждав від жодних карантинних обмежень. Це дасть змогу підготуватись школам до будь-яких викликів та мати змогу забезпечувати навчання в будь-яких умовах. Ми націлені на ефективне навчання, – розповіла директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» Маргарита Носкова.
Для успішної реалізації проєкту проводитимуть навчання педагогів. Кошти на цю мету закладено у програмі розвитку освіти.
– Певна річ, на початку для ефективної роботи із платформою треба буде добре попрацювати, навчити вчителів, допомогти їм адаптуватись до нової схеми роботи, але потім ресурс працюватиме на нас. Це той варіант, коли створення чогось масштабного з часом дає віддачу. Він працюватиме на вчителя і на учня, – зазначив директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.
Платформа передбачає також можливість напрацьовувати вчителям власні розробки. При накопиченні контенту, він буде вже структурованим, конвертованим та авторизованим.
За словами Маргарити Носкової, аби сформувати єдине освітнє середовище, будуть використовувати програмне забезпечення, яке дасть змогу створити комплексний навчальний контент, контроль знань та взаємодію учасників між собою. Туди ж входитиме аналітика та звітність.
– Педагогів шкіл, що візьмуть участь у пілотному проєкті, також консультуватимуть за потреби. Коли колектив оволодіє навиками роботи із платформою, можна буде організовувати дистанційне навчання, змішане, очне із цифровим підкріпленням і таке інше, – акцентувала директор Центру інноваційних освітніх технологій Львівської політехніки.
Уже невдовзі до закладів освіти буде надіслано листи з інформацією щодо можливості взяти участь у проєкті. А реєстрація буде оголошена додатково.
Moodle – це безкоштовна система, яка не потребує для своєї роботи жодного платного програмного забезпечення. Платформа містить велику кількість різноманітних навчальних елементів, так званих «модулів», які забезпечують діалог та співпрацю між викладачем і студентами. За допомогою платформи викладач може обирати будь-який із модулів, розміщувати його на сайті, редагувати, оновлювати, використовувати для інформування, навчання й оцінювання учнів.