У межах однієї спеціальності може бути декілька освітніх програм. До прикладу, в спеціальності «Менеджмент» є 13 освітніх програм для магістрів, одна з них – «Управління інноваційною діяльністю».
Для вступу необхідно скласти іспит з іноземної мови та фаховий іспит («Менеджмент», «Основи економіки», «Основи підприємництва», «Логіка»).
Цю освітньо-професійну програму створено для того, аби не лише випускники економічного профілю могли стати менеджерами у галузі інноваційної діяльності. Тут навчають, як вміло впроваджувати та керувати інноваціями, щоб отримувати максимум результату. Більше про освітню програму розповіли Шпак Нестор Омелянович – доктор економічних наук, професор катедри менеджменту і міжнародного підприємництва та Пирог Ольга Володимирівна – завідувачка катедри менеджменту і міжнародного підприємництва, доктор економічних наук, професор.
– Як давно ви навчаєте за цією освітньою програмою?
– Перший набір був у 2007 році. Тоді в нас було 25 предметів, тобто три повноцінні сесії, нині все зовсім інакше. Після модернізації, що провадить Міністерство освіти і науки України, є спеціальність менеджмент, а «Управління інноваційною діяльністю» – освітня програма за цим профілем, – пояснює гарант програми Шпак Нестор Омелянович.
– Яку роботу виконує такий фахівець?
– Наведу вам приклад. Нікому невідома домогосподарка з Великої Британії за 1,5 – 2 роки дозволила собі перерахувати мільйон фунтів стерлінгів для лейбористської партії. Мова йде про авторку Гаррі Поттера. Наші фахівці мали б організувати цей процес. Щоб ідея авторського твору, яка належала Джоан Роулінг, була успішно комерціалізована за такий короткий термін.
Загалом це широкопрофільний фахівець. Коли він приходить на підприємство, спершу аналізує, які інновації вже застосовуються, чи вони ефективні, як можуть бути комерціалізовані та продані зовні. Також залучає інноваційні інструменти, аби продукція підприємства стала конкурентоспроможна, а робота ефективна. Це ті процеси, що пов’язані з менеджментом, плануванням, організуванням, мотивуванням, контролюванням і регулюванням. Саме управлінці сьогодні надзвичайно затребувані.
Ми часто застосовуємо слово «стартап», простими словами це проєкт. У галузі інновацій ним має керувати менеджер, що проходить у нас підготовку.
– Випускники яких спеціальностей обирають програму «Управління інноваційною діяльністю» ?
– На цю програму часто вступають не лише наші бакалаври, а й випускники технічних спеціальностей. Тобто вони мають базу технічної освіти, а ця освітня програма дає базу для просування своєї професійної діяльності, навчає як спланувати та успішно зреалізувати, отримати прибуток і рухатися на ринку далі, – долучається до розмови Ольга Пирог. – Дві наші спеціалізації актуальні й сьогодні. «Енергозбереження і альтернативна енергетика» та «IT-сфера». Приходили випускники цих спеціальностей бакалаврського рівня чи магістратури. Пізніше вони захищали дипломні роботи за своєю специфікою, це були проєкти, які потім вони зреалізовували.
– Чи є для студентів можливості спробувати себе у професії під час навчання?
– У них є виробнича практика. На другому курсі місяць студенти проходять практику на виробничому підприємстві. Там їм можуть запропонувати працевлаштування, у разі, коли студент себе успішно зарекомендує. На лекційні та практичні заняття ми запрошуємо практиків із підприємств. Вони пояснюють на кейсах як ці теоретичні знання можна застосувати на практиці.
Олена Федак – керівник відділу імпорту литовської транспортно-логістичної компанії «Magenta logistics», випускниця ОП «Управління інноваційної діяльності» розповіла чому обрала цю програму.
– Спершу я навчалася на спеціальності міжнародна інформація, далі обрала «Управління інноваційною діяльністю». Мабуть, тому, що в моїй першій освіті бракувало економічної складової. Також потрібні були знання про трансфер технологій, краще орієнтування в ціноутворенні. Я хотіла вправно оперувати статистичними даними, бо на першому місці була робота з цифрами.
– Що найбільше запам’яталося вам під час навчання у «Львівській політехніці»? Чи було щось особливо важливе, що дало найбільше користі?
– Найціннішим у навчанні були висококваліфіковані викладачі, які легко і доступно пояснювали матеріал. Фактично за 1,5 року нас зробили спеціалістами. Клопітка робота викладачів мотивувала бути такими у навчанні, а далі й у роботі. Найяскравіше запам’ятала предмети: «Інтелектуальна власність», «Трансфер технологій» та «Управління якістю». У роботі особливо часто використовую: інкотермс, бюджетування, ціноутворення, прогнозування. У мене три вищі освіти, але щоразу при оформленні на попередні мої посади увагу звертали саме на диплом із «Управління інноваційною діяльністю.
Тарас Остапів – випускник ОП «Управління інноваційною діяльністю.
– Чому, на вашу думку, варто обирати цю спеціальність?
– Все просто. Інновації – це показник розвитку людства. Чим більше ми удосконалюємо певні процеси або ж винаходи, тим полегшуємо собі життя. Моя мрія – геніальний світ. Як відомо, все просте – геніальне. Ось чому я обрав цю спеціальність.
– А чим ви займаєтеся зараз? Чи використовуєте освіту у професійній діяльності?
– Я займаюся підприємницькою діяльністю, тому освіта однозначно корисна. Маю досвід роботи в паливно-енергетичній галузі, управлінні менеджменту та політичній діяльності. Наразі транспортна логістика основне місце роботи на посаді керівника організації.
– Що порадите тим, хто обрав цю спеціальність?
– Вміння слухати, аналізувати та приймати експрес рішення – це основний урок, який засвоїв ще за часів навчання у Львівській політехніці. На мою думку є 2 дорогоцінних ресурси. Це час та людський інтелект. Якщо навчитися правильно їх використовувати, то з’явиться можливість досягти високої результативності.
Пам’ятайте, ваш час обмежений, а інтелект потребує розвитку.