Уже взимку наступного року студенти Національного університету «Львівська політехніка» навчатимуться не так, як звикли, – в аудиторіях та навчальних корпусах закладу, – а за допомогою віртуального середовища в Інтернеті. Усе – через скорочення витрат за опалення.
Цю інформацію підтвердили в адміністрації закладу. І пояснили: наразі не йдеться про повноцінне дистанційне навчання.
– Ми не переводимо студентів на дистанційне навчання. Ми просто впроваджуємо тижні самостійної роботи з використанням технологій електронного навчання. Тобто це не є повноцінно дистанційна форма навчання. Це є тижні самостійної роботи студентів – три тижні – з використанням технологій електронного навчання, доступного через спеціальне навчальне середовище. Це відбуватиметься з 12 лютого до 4 березня, – розповідає проректор з науково-педагогічної роботи Львівської політехніки Олег Давидчак.
За його словами, оптимізація виплат за комунальні послуги – лише одна із причин такого кроку. Інша – впровадження нових технологій навчання. Адже електронне навчання теж має переваги порівняно зі звичайним.
– Сесія закінчується у нас 28 січня. Пізніше йдуть два тижні канікул. І потім другий семестр розпочинаємо от із таких трьох тижнів самостійної роботи студентів з нашими технологіями електронного навчання, – додає Олег Давидчак.
Єдина проблема, яка могла б вплинути на таке навчання, – відсутність Інтернету вдома у студентів. Втім, переконують в адміністрації навчального закладу, усе передбачено. Для таких студентів є можливість мешкати в гуртожитках, там є кімнати з Інтернетом. Доступ до Всесвітньої мережі є й у бібліотечних залах.
Викладачі Університету з розумінням ставляться до особливостей проведення навчання взимку. І весь зазначений час будуть контактувати з ними. Переконані, що будь-яких незручностей у роботі зі студентами виникнути не повинно. Адже є спеціально розроблена програма – Віртуальне навчальне середовище, де є все необхідне навчально-методичне забезпечення. Відтак, про погіршення якості знань студентів говорити також не варто.
– У нас дуже непогане є віртуальне навчальне середовище, де кожен викладач може відстежувати кожного студента, чи він заходив у віртуальне навчальне середовище, чи він туди не заходив. Тому я не думаю, що суттєво щось погіршиться. Студент може взяти собі у віртуальному середовищі плани семінарських занять чи лекційні завдання. Тобто він може надіслати викладачеві відповідно розв’язане завдання чи відповідь на ті чи інші питання, – зазначає доцент кафедри історії музеєзнавства і культурної спадщини Інституту гуманітарних та соціальних наук Львівської політехніки Іван Хома.
– Я вважаю, що це є досить непогана ідея в ситуації, в якій ми зараз опинилися. І, зважаючи на те, що у нас є робоче віртуальне середовище, думаю, це не буде становити великих перешкод для того, щоб студенти могли проводити навчання в дистанційному режимі. Хоча, знаєте, це звучить як дуже велика інновація, але я чомусь більш ніж переконаний, що все-таки цей час не пройде даремно, і студенти зможуть певною мірою займатися тими дисциплінами, якими вони займалися протягом осіннього семестру або ж тими дисциплінами, якими вони будуть займатися протягом зимового семестру цього навчального року, – певен студентський мер, студент Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки Олександр Николяк.