Наталія Лисак, студентка групи МЕ-48 кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Інституту економіки і менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», взяла участь в академічному обміні за проєктом «Тиждень сталого розвитку», організованим та проведеним Гданським технологічним університетом (Gdansk University of Technology) з 13 по 19 жовтня 2024 року в рамках співпраці університетів з ENHANCE Alliance.
ENHANCE Alliance є частиною програми фінансування Erasmus+, яка об’єднує європейські технологічні університети і сприяє підвищенню мобільності студентів та співробітників, а також інноваційним формам навчання і взаємодії із суспільством. Фінансування участі за цією програмою відбувалося за кошти Польського національного агентства з питань академічного обміну (NAWA).
Розповідає Наталія Лисак:
– Із Львівської політехніки було номіновано на участь 6 студенток із таких інститутів: економіки і менеджменту, гуманітарних та соціальних наук, прикладної математики та фундаментальних наук і комп’ютерних технологій, автоматики та метрології. Наша маленька, але водночас дуже крута команда швидко знайшла спільну мову, ми підтримували один одного та були залученими у всі активності. Під час нашого перебування у Гданському технологічному університеті ми відвідували різні лекції, воркшопи та екскурсії. Зокрема, воркшопи зі стрес-менеджменту, впливу людини на зміну клімату, рівності, різноманітності та інклюзивності, а також кулінарний воркшоп.
Як HR-менеджеру, мені особливо цікавим був воркшоп зі стрес-менеджменту, на якому я дізналася багато нового, але найбільше вразило те, що навіть позитивні, на нашу думку, події можуть бути одними з найбільш стресових і спричиняти різноманітні хвороби. Тобто, причини стресу можуть бути не лише зовнішні, а й внутрішні. Саме тому важливо розуміти, що те, як ми сприймаємо, інтерпретуємо й оцінюємо ту чи іншу подію в нашому житті, може мати вагомий вплив на наше здоров’я.
Під час воркшопу з різноманітності, рівності та інклюзивності (DEI – diversity, equityandinclusion) ми працювали у мультинаціональних командах з п’яти осіб. Розробляли проєкт, який просуватиме ці принципи в суспільстві.
Доволі інформативними були лекція та воркшоп про вплив людської діяльності на зміни клімату. Ми визначили, що глобальне потепління залежить від накопичення парникових газів в атмосфері, а це спричинено, зі свого боку, діяльністю людини: неефективним використанням ресурсів (зокрема, енергії та води), спаленням нафти, вугілля, газу та інших видів палива, поширенням сміттєзвалищ, розвитком тваринництва та інших видів сільського господарства. Це все несе за собою вплив на наше навколишнє середовище. Саме тому під час кулінарного воркшопу ми готували веганську їжу, що завдає менше негативного впливу на довкілля.
Крім того, ми мали заняття з йоги у спортивному центрі університету, оскільки заняття спортом є також частиною Глобальних цілей сталого розвитку.
Більш того, ми мали екскурсії Гданським технологічним університетом, містами Гданськом і Сопотом. Відвідування екскурсій університетом дало можливість більше познайомитися з його структурою та можливостями для студентів. Екскурсії Гданськом і Сопотом надали нам глибшого розуміння історії визначних пам’яток міст, що значно розширило кругозір та спонукало звертати увагу на те, що залишалось поза увагою раніше. У вільний час ми відвідали також місто Гдиню, а після закінчення програми встигли насолодитися столицею Польщі – Варшавою.
Завдяки «Тижню сталого розвитку» у Гданському технологічному університеті я набагато глибше ознайомилася з цілями сталого розвитку, що є основою для формування сучасних підходів до екологічних, соціальних та економічних проблем. Неймовірно вдячна за таку можливість і єдине, про що жалкую, – не почала подаватися на академічні обміни раніше. Тому порада для студентів молодших курсів: використовуйте можливості, поки ви їх маєте! Це значно розширить ваш кругозір, допоможе здобути новий досвід і, що не менш важливо, – подолати мовний бар’єр.