Нещодавно у Вроцлаві в рамках проєкту «Arqus Солідарність з Україною» за підтримки та фінансування Польського національного агентства академічних обмінів (NAWA) відбулась Міжнародна літня школа з карсту та спелеології. У заході взяли участь 9 студенток з України, серед яких – дві бакалаврантки Інституту геодезії Національного університету «Львівська Політехніка»: Катерина-Ольга Бойко (спеціальність 103 «Науки про Землю») та Ірина Олійник (спеціальність 193 «Геодезія та землеустрій»).
Програма включала лекції та польові дослідження, що забезпечили учасникам всебічне розуміння карстових процесів та спелеологічних досліджень. Лекції проводили провідні спеціалісти й викладачі кафедр палеозоології, геології та геоморфології Вроцлавського університету.
Студенти мали можливість виступити в ролі дослідників, проводячи розкопки в Реніферовій печері, що супроводжувалися геоморфологічними та геологічними дослідженнями печерних відкладень. Зокрема, учасники школи долучились до воркшопу з ситоаналізу, де у відібраному ґрунті з певного археологічного шару виявляли навіть найдрібніші артефакти, які можуть надати важливу інформацію про минулі культури та їх спосіб життя.
Окрім дослідницької роботи, учасники відвідали численні екскурсії, оглянувши вибрані археологічні, палеонтологічні та геоморфологічні об’єкти Краківсько-Ченстоховської височини. Це надало змогу побачити на практиці об’єкти, про які вони дізналися під час лекцій, та збагатити свої знання про регіональні геологічні й археологічні особливості.
В останній день учасники відвідали замок Огродзенець, де Богдан Рідуш та Кшиштоф Стефаняк вручили їм сертифікати про успішне закінчення літньої школи. Ця церемонія стала символічним завершенням насиченої програми та визнанням здобутих знань і навичок.
Міжнародна літня школа з карсту та спелеології посприяла як професійному, так і особистому розвитку студенток нашого університету, забезпечивши їх новими знаннями та цінним досвідом. Участь у цьому заході допомогла їм не лише поглибити свої знання у галузі геології та археології, але й розширити міжнародні контакти та відкрити нові можливості для майбутніх досліджень і співпраці.