Діти та молодь, віком від 10 до 18 років, із одинадцяти країн, серед яких Німеччина, Сполучені Штати Америки, Португалія, Японія, Об’єднані Арабські Емірати, Велика Британія, Молдова, Угорщина, Канада, Бельгія та Кіпр, взяли участь у Міжнародному конкурсі проєктів «Бренд Україна: творимо разом».
Цей масштабний проєкт організував Міжнародний інститут освіти, культури та зв’язків з діаспорою Львівської політехніки спільно з Українською школою в Об’єднаних Арабських Еміратах «Софія». Партнерами цих інтелектуальних змагань була Світова Федерація Українських Жіночих Організацій та Світова Координаційна Виховно-Освітня Рада Світового Конґресу Українців.
Нагородження трьох команд переможців відбулося 30 серпня у змішаному форматі: у Львівській політехніці зібралися організатори та представники влади, а також окремі члени журі і через онлайн-платформу зв’язалися з решти учасниками заходу. Загалом у конкурсі взяла участь 21 команда, до складу якої увійшло 94 учасники.
Молоді українці досліджували, як сприймають Україну в їхніх середовищах, що знають про нашу державу і, проаналізувавши цю інформацію, запропонували власні ідеї для просування та формування іміджу України у світі.
Оцінювало роботи юних українців журі, до складу якого увійшли: журналістка та ведуча «UA: ПЕРШИЙ» Мирослава Барчук, начальниця Управління з питань закордонного українства та гуманітарного співробітництва МЗС України Лариса Дір, президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, членкиня Ради директорів Світового Конґресу Українців, чинна голова СФУЖО Євгенія Петрова, співзасновниця Культурного центру Анни Київської в Санлісі (Франція) Анна де Чацький Кантер, українська фахівчиня зі стратегічних комунікацій, медіатренерка Ярина Ключковська, генеральний директор Українського інституту Володимир Шейко.
Першим учасників і переможців привітав ректор Національного університету «Львівська політехніка» Юрій Бобало:
― Переконаний, що ті знання про Україну, які учасники конкурсу отримали в своїх середовищах, готуючись до конкурсу, стануть для них орієнтирами на шляху відкриття нашої країни світові. Будьмо певні, що ті роботи зіграють неостанню роль у зруйнуванні багатьох стереотипів щодо України. Завдяки таким конкурсам про нас більше знатимуть у світі.
Конкурс підтримав голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький, підготувавши спеціальні подарунки для переможців ― вишиванки. У своєму зверненні до конкурсантів очільник ЛОДА підкреслив, що «молодь, яка долучилася до формування бренду України зробила велику справу ― показала, що українці об’єднані в різних країнах та на всіх континентах. Тож кожен повинен внести часточку в створення бренду України в світі».
― Ми живемо в світі, переповненому інформацією. І в цій інформаційній лавині пересічний користувач просто губиться. Тому важливо, щоб Україна мала свій бренд, який би підкреслював її риси, які збільшували би зацікавлення до України, ― наголосив директор департаменту освіти та науки ЛОДА Олег Паска:
Директорка Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою Ірина Ключковська розповідаючи про ідею Міжнародного конкурсу проєктів «Бренд Україна: творимо разом», наголосила:
― Ми довго йшли до цього дня. Бо коли школа з ОАЕ і заступниця директора Тетяна Співаковська запропонували організувати такий конкурс, то перша реакція була ― ні. Ми знали, якого класу фахівці намагалися створити бренд України і їм це не вдалося. А це ― діти, народжені поза межами України, також ті, які нещодавно виїхали разом зі своїми батьками, ті, які вчаться в школах країн свого проживання і ходять в українські суботні чи недільні школи лише раз на тиждень, тож не мають глибоких знань про Україну. Та, на наше глибоке здивування, на перший етап зголосилося сорок команд. Також ми були вражені тим, що коли звернулися до відомих в Україні фахівців, щоб оцінювали ці роботи, вони погодилися. Діти, молодь демонструють, як вони сприймають Україну і як презентують ці знання в своїх середовищах серед ровесників.
Одним із членів конкурсного журі був засновник та куратор Артцентру «Я галерея» Павло Гудімов. Під час нагородження у своєму зверненні до молоді він зазначив:
― Насправді кожен із нас формує бренд нашої держави. Тому надзвичайно важливою частиною цього процесу є робота з амбасадорами України, які, незважаючи на глобалізацію, залишаються українцями. Говорячи про престиж України, можемо багато уваги приділяти глибинам історії, культури, та престиж країни це також те, що відбувається тут і зараз ― це і увага, і сервіс, і вихованість, і душевна теплота. Саме це допомагає формувати бренд нашої країни.
Про те, що такий конкурс допомагає єднатися і надихає на нові звершення говорила також і голова Світової Координаційної Виховно-Освітньої Ради Світового Конґресу Українців Оксана Левицька. Гостя зазначила, що представники української діаспори, учасники конкурсу досліджували, порівнювали, обговорювали, працюючи в командах, а саме така робота дає найкращі результати. Важливо й те, що українські суботні школи в Канаді підхопили ідею створення бренду нашої держави і групи учнів реалізують свої проєкти для промоції України в межах своїх шкіл.
Цей конкурс ― лише перший крок до реалізації бренду Україна. Заступниця директора Української школи в ОАЕ «Софія» Тетяна Співаковська підкреслила, що насправді робота тільки починається. Наступний етап ― обмін цікавими ідеями та їх втілення в життя.
Як розповіли на своїй сторінці організатори заходу, за результатами балів журі, третє місце здобула команда з Німеччини під керівництвом Світлани Бакуменко. Учасники команди Тихонюк Тереза, Пивовар Анна, Артеменко Олег, Сенніков Давид запропонували створити бренд України, використавши сферу IT, адже Україна займає четверте місце у світі за кількістю спеціалістів у цій сфері.
Друге місце отримала команда з Великої Британії, координатором якої була Ліна Максимук. Тут Аліса Корпош, Стефан Голод, Ева Голод, Олександра Арлачова, Софія Арлачова створили оригінальну ідею щодо популяризації українських страв у своїй країні.
Перемогла команда під керівництвом Ірени Датченко. Разом із учасниками команди Крістіною Сомофф (Шарджа, ОАЕ), Павлом Павловським (Київ, Україна), Віктором Датченком (м.Абу-Дабі), Русланою Терещенко (Київ, Україна) розробили концепцію створення таборів для іноземних дітей з можливістю вивчати її цікавинки України під час подорожі.
З усіма конкурсними роботами можна ознайомитися на сайті МІОКу.