У Львівській політехніці 22–23 травня відбувся V Міжнародний студентський конґрес «Захист навколишнього середовища. Збалансоване природокористування», який організувала кафедра екології та збалансованого природокористування Інституту сталого розвитку ім. В’ячеслава Чорновола.
У його роботі взяло участь 39 учасників із 11 міст України (студенти, аспіранти, учні середніх шкіл, коледжів, ліцеїв). Подано рекордну кількість (105) тез, зокрема й з Польщі, які ввійшли до збірника. Тематику виступів було присвячено технологіям очищення стоків, питної води, газового середовища, моніторингу цих очищень, аналізу розроблених технологій і своїх (на основі існуючих).
На пленарному засіданні та двох секціях молодь шукала шляхи подолання цвітіння водойм, розповідала про досвід зарубіжних країн у справі виховання екологічної культури населення. Майбутні науковці говорили також про основні чинники формування «Зеленої економіки», екологічні проблеми в Україні, захист довкілля, розглядали роль громадських об’єднань у підвищенні рівня екологічної освіти місцевого населення, аналізували процес перероблення відходів. Йшлося також і про використання сонячної енергетики в Україні, екологічну безпеку у контексті сталого розвитку тощо. У рамках конґресу відбувся круглий стіл «Точка зору студентства на розв’язання глобальних екологічних проблем».
– Ми допомогли студентам організувати захід, який відтворював би порядок дня, дух і спосіб провадження «дорослого» конґресу, – говорить завідувач кафедри професор Мирослав Мальований. – Хочу відзначити цікаві й змістовні доповіді учнів Львівського технологічного коледжу (одна з них була виголошена на пленарному засіданні, інші – в секціях). Оскільки коледж готує високоосвічених і екологічно свідомих, то вони будуть нашими майбутніми студентами. Цей конґрес допоміг нам згуртувати здібне юнацтво, хоча б частково змінити їхню екологічну свідомість (це слід робити ще у дитячих садочках). Звичайно, не всі їхні ідеї можуть бути практично втілені, але учасники конґресу набралися досвіду, ставили запитання й отримували відповіді на них. Друге завдання – підбір свідомих, які хочуть навчатися в нас і займатися згодом проблемами охорони довкілля. І третє – дати молодому пагінню самовиразитися, розповісти про свої ідеї, побачити своє місце у світі.