У читальній залі Науково-технічної бібліотеки Національного університету «Львівська політехніка» 20 жовтня відбулася лекція, присвячена життєвому та творчому шляху видатної оперної співачки Соломії Крушельницької. Своїм голосом чарівна Баттерфляй полонила серця мільйонів людей у всьому світі. Яскрава сценічна зовнішність і неповторний талант допомогли Соломії Крушельницькій залишити свій слід в історії. Дебютні виступи співачки в «Саломеї» Ріхарда Штрауса, «Лорелеї» і «Валлі» Альфредо Каталані сприяли надзвичайній популярності цих творів.
«Цього року ми відзначаємо 150-річчя від дня народження Соломії Крушельницької. Це надзвичайна подія в нашій історії. У житті співачки було багато цікавих історій. Її радо зустрічали з оваціями по всьому світу. Життя Крушельницької сповнене численних перемог. Для багатьох поколінь українців вона стала символом досконалості, неперевершеності та прикладом того, як можна здійснити свою мрію. Крушельницька змогла реалізувати себе в житті та покликати інших за собою. Попри мільйонні оплески вдячних слухачів, вона поводилася стримано. Соломія Крушельницька не вела щоденника і дуже рідко розповідала щось про себе. Тому, досліджуючи її життя, наш музей щороку знаходить нові артефакти», – поділилася завідувачка наукового відділу Музично-меморіального музею Соломії Крушельницької у Львові Данута Білавич.
Соломія Крушельницька дебютувала на сцені Львівського оперного театру в опері Гаетано Доніцетті «Фаворитка» 1893 року. В усіх українських і польських газетах одразу з’явилися численні рецензії на цей виступ.
«Критики писали, що голос Соломії Крушельницької нагадує брилу дуже цінного мармуру, який скульптор ще не встиг обробити. Тому над цим треба попрацювати. У 1893 році перед Соломією постав непростий вибір: залишатись у Львові та виступати на сцені Львівського театру або ж вирушати далі й продовжувати навчання. Обрати правильний шлях Соломії Крушельницькій допомогла відома італійська співачка Джемма Белінчіоні, яка в той час гастролювала у Львові. Вражена талантом молодої дівчини, Белінчіоні порадила їй продовжити навчання в Італії», – додала лекторка.
Титул найвидатнішої співачки світу оперна діва здобула ще за життя. Данута Білавич зазначила, що Соломія Крушельницька мала голос з унікальним діапазоном – майже три октави. Вона могла майстерно виконувати партії як меццо-сопрано, так і лірико-драматичного сопрано.
«Її голос – сильне, соковите і дзвінке драматичне сопрано, здатне до різноманітних вокальних відтінків. Вона не женеться за голосовими ефектами, а весь свій художній інтелект переливає у глибоко відчутий нею образ героїні. Це робить її ідеальною співачкою, бо вона однаково прекрасно і співає, і грає», – так варшавські газети описували голос чарівної Баттерфляй.
У першому десятилітті XX століття Крушельницька перебувала на вершині своєї слави. Завдяки своєму унікальному талантові й артистизму українська оперна співачка здобула світове визнання.