Нещодавно до дня освітянина викладачі кафедри програмного забезпечення розповіли про те, як вони поєднують роботу в сфері освіти (власне викладання на кафедрі) із роботою в ІТ-галузі.
Студенти кафедри вирішили «відповісти» викладачам розповіддю про те, як вони поєднують навчання та роботу в ІТ і приурочити її до Міжнародного дня студента.
Андрій Кочулаб, магістр І курсу кафедри ПЗ, Strong Junior iOS Developer:
– Перед більшістю студентів останніх, і не тільки, курсів постає питання працевлаштування, і чим швидше це буде розв’язано, тим краще для справжнього фахівця у своїй справі, бо чим більше у людини досвіду у практичному використанні тих чи інших технологій та засобів, тим більший на неї попит.
Навчання ж є основою всього. Адже людина, що береться до роботи без теорії, приречена на неуспіх, бо вибір того чи іншого засобу чи алгоритму у розв’язанні певної задачі відіграє важливу роль у побудові програмних систем, а де ж отримати таку інформацію, як не в освітніх закладах?
Краще пожертвувати два роки свого життя на роботу та навчання, вивчитися задля майбутнього успіху у власній справі, аніж шкодувати за цим у майбутньому.
Василь Маланій, студент IV курсу кафедри ПЗ, Software engineer at Brainence:
– Поєднання навчання і роботи не з легких завдань. Насамперед це потребує вміння правильно розподіляти свій час, а також переключатися з одного процесу на інший. Але, як результат, можна отримати хороші теоретичні знання в університеті та практичні навики в IT-компанії. Саме наявність цих обидвох складових робить нас добрими спеціалістами.
Також варто відзначити викладачів, які розуміють, чому важливо одночасно навчатися і працювати. І, насамкінець, хочеться щоб в Університеті було більше реальних практичних завдань, які пришвидшать наш розвиток.
Вероніка Шпортько, магістр І курсу кафедри ПЗ, Junior Software Engineer в EPAM Systems:
– Думаю, поєднувати навчання і роботу в IT-компанії – це гучно сказано, бо саме слово «поєднувати» передбачає поділ часу 50 на 50, а з робочим графіком 40 годин на тиждень це просто фізично неможливо. Але тут на допомогу приходить відповідальність і вміння швидко вчитись, здобуте на перших курсах бакалаврату. Основне – не надіятись, що «хтося здасть», не запускати, вчасно здавати всі необхідні роботи.
А загалом я вважаю, що є період життя для того, щоб вчитись, і для того, щоб працювати. І час, коли відбувається такий перехід, – індивідуальний для кожного. В перші роки навчання основне – це отримати міцну базу знань, ознайомитися з якомога ширшим стеком технологій і здобути вміння «викручуватися» з непередбачуваних ситуацій.
Роман Вевдюк, спеціаліст ІІ курсу кафедри ПЗ, Software Engineer at Brainence:
– Як студенти поєднують навчання і роботу? Щодо мене, то це не дуже важко: я вільно контролюю свій графік і час, який потрібно витратити на ту чи іншу справу. Звісно ж, іноді потрібно виділити час, присвячений для сну, і використати його в цілях, потрібних для успішного завершення навчання (зробити лабораторні роботи, підготуватись до іспитів тощо). На мою думку, в Університеті достатньо лояльні викладачі, і завершити навчання, хоч і не без проблем (комісії, повторний курс навчання), можна досить легко.
Побажання викладачам або ідеї, як покращити навчання: хочу, передусім, побажати терпіння і наснаги у цій нелегкій справі. Закликаю до того, щоб давали побільше шансів студентам, які працюють, але при цьому реально стараються встигати ще щось пізнавати в університеті. Щодо того, як покращити навчання, то, мабуть, найкращий варіант – це запрошувати колишніх студентів, а сьогодні – спеціалістів в своїх галузях, проводити якісь конференції чи заняття для студентів: мабуть, це найцінніше, що може дати університет студентам, а випускники – університету.
Олександр Агравал, магістр І курсу кафедри ПЗ, Software Engineer, Freelancer:
– Поєднувати навчання з роботою для студента – завдання не з простих, проте дає свої цінні плоди. Не варто забувати про пари, хоча і здається, що вивчив вже все що міг, – насправді це не так. Адже університет навчає багатьом базовим речам, на основі яких ти будуєш та вдосконалюєш себе як фахівця. Звичайно, відвідувати всі пари неможливо, але варто знаходити компроміс між навчанням, роботою та саморозвитком. Коли ти відвідуєш пари, бачишся з одногрупниками, обговорюєш із ними різні теми – розумієш, що потім цього не буде. Тому не варто забувати, що студентські роки – один із найкращих періодів життя, і варто реалізовувати їх на повну.
А щодо побажань викладачам, то дуже хотілось би, щоб вони ставились до цього всього з розумінням. І я дуже радий, що на нашій кафедрі програмного забезпечення більшість з них ставляться позитивно до того, що студент працює (адже самі також часто поєднують роботу з викладанням). Все ж варто зважати на те, що навички, здобуті в університеті, потрібно закріплювати досвідом у реальному робочому середовищі, адже саме тоді проявиться найвища цінність теоретичних знань, які ми отримали від наших викладачів.
Ростислав Бурба, магістр І курсу кафедри ПЗ, .NET Software Engineer:
– Навчаючись на кафедрі програмного забезпечення, студенти заряджаються мотивацією від одногрупників та перебувають в атмосфері жаги постійного вдосконалення своїх технічних навиків.
На перших курсах Університету студенти отримують ґрунтовні знання з різноманітних комп’ютерних дисциплін, заводять нові знайомства в сфері ІТ. Це стає поштовхом для пошуку роботи та розвитку себе як технічного спеціаліста. Поєднувати роботу та навчання, звісно, складно (чого тільки вартують півсотні лабораторних робіт за семестр), проте я б не радив студентам відмовлятись від цілі знайти свою першу, омріяну роботу. Варто шукати вакансії з індивідуальним графіком чи графіком часткової зайнятості.
Робота дасть можливість дивитись на теоретичні знання, які ви отримуватимете на парах, під призмою практичного застосування. Таке поєднання дасть Вам змогу стати професійним та креативним спеціалістом.