До порядку денного Міжнародної науково-практичної конференції «Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві», яку зініціювала і провела кафедра журналістики та засобів масової комунікації, були відібрані питання, що стосуються сучасних світових медійних трендів.
Петер Кравчак (Peter Kravčák), заступник завідувача кафедри журналістики Католицького університету в Ружомберку (м. Ружомберок, Словацька Республіка), розповів про словацький досвід функціонування ЗМІ в сучасних умовах. Зокрема, науковець інформував учасників конференції про моделі читацької підтримки та використання платіжних сервісів для доступу до медіаконтенту, які практикують ЗМІ Словаччини.
Платний доступ до медіа (пейвол), що його активно впроваджують світові ЗМІ, розвиток доходу за рахунок читачів – наразі досить рідкісніше явище серед українських медіа. Тому така інформація «з перших вуст» від європейського дослідника і практика особливо цінна для українських учасників конференції – науковців, викладачів, працівників засобів масової інформації, студентів-журналістів, спеціалістів у сфері теорії і практики масової комунікації.
Петер Кравчак відзначив, що у Словаччині спостерігають чітку тенденцію до зростання кількості цифрових передплатників. Доповідач наголосив: словацький досвід засвідчує, що люди розуміють цінність якісної журналістики і готові платити за якісний медіаконтент. Петер Кравчак розповів про досвід впровадженням пейволу, використовуючи приклади успішних словацьких газет та онлайн ЗМІ, інформував про специфіку діяльності компаній, що пропонують видавцям програмне забезпечення для пейволу.
Зоряна Галаджун, завідувачка кафедри журналістики та засобів масової комунікації, кандидат наук з соціальних комунікацій: «Ми розуміємо, наскільки сьогодні для науковців важливий обмін досвідом, результатами досліджень і напрацюваннями в міжнародному контексті. Проведена нашою кафедрою Міжнародна науково-практична конференція «Інновації та особливості функціонування ЗМІ в демократичному суспільстві» залучила науковців зі Словаччини, Молдови, Туреччини, Канади і України. Завдання наукової спільноти – вивчати і прогнозувати тенденції розвитку медіасфери, пропонувати шляхи розв’язання, об’єднувати зусилля з практиками задля того, щоб медіа надавали суспільству якісну, перевірену, об’єктивну інформацію».