У Львівській політехніці відбулася зустріч з Юлією Антонюк і Ольгою Хмаренко – випускницями ІАРД та ІНЕМ, які заснували брендингове дизайн-агентство Capsula Branding Agency. Захід організувала Група зв’язків з випускниками Львівської політехніки.
Дівчата поділилися зі студентами порадами, з чого ліпше починати свою справу, де шукати перших клієнтів і як побороти страх перед незнанням, куди рухатися. Вони створили агенцію вже близько п’яти років тому і мають команду з восьми дизайнерів, тому їм є про що розповісти.
– Ми робимо дизайн для багатьох брендів, що до нас звертаються: українських чи іноземних. Це розширює кут нашого погляду на дизайн. Також часто черпаємо натхнення: якщо проєкт пов’язаний з іншою сферою, можемо обмінюватися якимись референсами або візуалами, – розповідає Юлія. – На початку треба братися за всі проєкти: навіть якщо вони не дуже цікаві чи не масштабні – так напрацьовується професійність і впізнаваність серед конкурентів. Особисто ми спершу не потребували було реклами, тому що мали багато знайомих, наприклад з університету, з власними початковими бізнесами, які хотіли одержати допомогу саме від нас – людей з близького оточення. А далі це працюватиме як «сарафанне радіо». Також шукали різні оголошення в інфлюенсерів: хтось виставив у сторис, що йому потрібні послуги дизайнера, – ми у свою чергу відразу писали.
З часом кількість особистих фоловерів зростає, і це круто, тому що без усілякої реклами матимете хорошу органічну аудиторію, без ботів чи накруток. Водночас не варто забувати про відпочинок. Так, на початку ви можете братися за все, але майте певний баланс, відпочивати теж потрібно.
Коли ви закінчите університет і захочете працювати, маєте розуміти, що реальність дещо інша – треба буде перевчитися: здебільшого все вирішує клієнт, а не ви. Дизайнер лише дає якісь певні поради від себе. Починаючи проєкт, дуже круто мати бриф, так би мовити, анкету, де клієнт розказує, хто він, який він. І ви маєте зробити проєкт на основі цієї інформації. Часом це обмежує, але завдяки їй ви зробите те, що сподобається замовникові.
Прийміть фідбек і сприйміть його як точку росту! Треба легко сприймати відгуки клієнтів чи співпрацівників: адже в голові дизайнера все може здаватися крутим, а насправді ця робота може нікому не сподобатися, проте не варто засмучуватися – це лише суб’єктивна думка кожного.
Найголовніша порада від нас: дуже важливо навчитися працювати у графічних програмах для дизайнерів. Це титанічна робота над собою, але ви мусите освоїти їх, тому що будь-які логотипи для брендів роблять у цих програмах. Опановуйте фотошоп, ілюстратор – це база. Вивчайте додаткові програми. Нині хороший дизайнер той, хто добре робить логотипи, якісно виконує будь-яку дизайн-роботу, але додатково вміє створювати анімацію, 3D-моделі, користуватися штучним інтелектом. Стежте за трендами, постійно розвивайтесь і будьте на одній хвилі розвитку зі світом, – закликає Юлія.
Фото Анни Тихоліз