Про кафедру СВР

У сучасному світі віртуальна реальність (VR), доповнена реальність (AR) та інтерактивні технології набувають все більшого значення та широкого застосування у різних сферах людської діяльності.

Розвиток VR та AR технологій починався з кінематографу та ігрових застосунків, а в теперішній час через імерсивні системи проник в багато практичних сфер, таких як медицина, будівництво та архітектура і, особливо з початком військової агресії, надзвичайної актуальності набирає військова сфера. Ігри та розважальні проекти у VR забезпечують користувачам унікальні, захоплюючі враження і активно розвиваються як сектор індустрії розваг. Архітектори та дизайнери інтер'єру використовують VR для створення віртуальних моделей будівель і просторів, що дозволяє клієнтам «відчути» проекти ще до початку їх реалізації. Все частіше технології доповненої реальності застосовуються для допомоги збірки автомобілів чи аерокосмічної техніки на складальних лініях. У медицині віртуальна реальність використовується для симуляції хірургічних операцій, підготовки медичного персоналу, а також для реабілітації пацієнтів. Важливим є застосування VR-технології у військовій сфері для підготовки військових та для реалізації систем прийняття рішень в реальному часі на полі бою.

Ринок праці вже сьогодні має істотний попит на спеціалістів у галузі VR. Професіонали, які володіють знаннями та навичками роботи з VR-технологіями, користуються великим попитом у різних сферах, що відкриває для них широкі можливості для кар'єрного росту та професійного розвитку.
У новому звіті про стан справ на ринку технологій віртуальної реальності (VR), підготовленому Venture Reality Fund і компанією LucidWeb, йдеться про 487 компаній, що працюють на ринку VR в Європі. Для порівняння, в першому звіті, випущеному в лютому 2017 року, їх налічувалося лише 300 VR-стартапів. Галузь технологій віртуальної реальності в Європейському союзі продовжує стрімко розвиватися, VR-стартапи поширюються по всьому континенту. Дослідження виявило 46 таких компаній у Великобританії і 29 у Франції, далі йдуть Швеція (19) та Німеччина (15).

Аналіз освітніх програм провідних університетів показує значний інтерес до вивчення технологій віртуальної та доповненої реальності. Наприклад, Массачусетський технологічний інститут (MIT) та Стенфордський університет пропонують курси, на яких студенти досліджують використання VR та AR у медицині, освіті, дизайні та створенні інтерактивних середовищ.

Тому Наказом № 450-1-10 від 30 серпня 2024 року в Інституті комп’ютерних наук та інформаційних технологій утворено кафедру систем віртуальної реальності.
 

Приєднані файли
Оновлено 4 дні 9 годин тому