Запобігання корупції та забезпечення доброчесності

1. Загальна інформація

Шифр програми: ЗК-1/22

Тип програми за змістом: загальна короткострокова програма

Форма навчання: очна (денна) або дистанційна (в режимі реального часу)

Цільова група: державні службовці категорій «Б» та «В», посадові особи місцевого самоврядування IV-VII категорії посад, депутати місцевих рад

Найменування замовника освітніх послуг у сфері професійного навчання за програмою: Національне агентство з питань державної служби

Обсяг програми: 1 кредит ЄКТС

Тривалість програми та організація навчання: 3 робочих дні

Мова(и) викладання: Українська

Напрям(и) підвищення кваліфікації, який (які) охоплює програма

  • розвиток системи знань і умінь, які забезпечують здатність запобігати виникненню корупційних діянь, протидіяти проявам корупції і усувати наслідки правопорушень, пов'язаних з корупцією
  • Перелік професійних компетенцій, на підвищення рівня яких спрямовано програму
  • знання законодавства;
  • професійні знання: знання правових та організаційних засад функціонування системи запобігання корупції на державній та забезпечення доброчесності

Укладач(і) програми

Подольчак Назар Юрійович, завідувач кафедри адміністративного та фінансового менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», доктор економічних наук,  професор, e-mail: nazar_podolchak@yahoo.com

Яремко Ірина Ігорівна, доцент кафедри адміністративного та фінансового менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», кандидат економічних наук, e-mail: iryna.i.yaremko@lpnu.ua;

Галанець Володимир Васильович, доцент кафедри адміністративного та фінансового менеджменту Національного університету «Львівська політехніка», кандидат державного управління, e-mail:volodymyr_halanets@ukr.net

2. Загальна мета

Систематизація та поглиблення базових знань про організацію процесів протидії запобігання та проявам корупції; формування превентивних навиків у процесах запобігання виникненню корупційних передумов та вмінь усунення наслідків правопорушень, пов’язаних із корупцією.

3. Очікувані результати навчання

За результатами навчання слухачі повинні демонструвати:

знання:

  • поняття та сутності корупції, факторів її прояву  та  впливу на соціально-суспільне середовище;
  • чинників, що обумовлюють корупцію, враховуючи державну і регіонально-галузеві особливості;
  • існуючої нормативно-правової бази запобігання та протидії корупції, законодавчих регуляторних змін та набуття знань з міжнародних і європейських процесів у цій сфері;
  • кримінальної, адміністративної та інших видів відповідальності за корупційні діяння;
  • основ державної антикорупційної стратегії та її прикладний вплив в окремих сферах державного управління;
  • механізмів протидії поширенню владних зловживань в органах виконавчої влади і місцевого самоврядування;
  • можливості і правової підстави залучення громадськості (громадських організацій) до антикорупційної діяльності.

уміння:

  • аналізувати фактори та основні причини виникнення корупції як суспільного явища;
  • визначати різнофакторний вплив на  проблеми , які розширюють поле здійснення аналізу корупції в тих чи інших сферах суспільно-економічного життя в Україні;
  • досліджувати та зіставляти процеси формування антикорупційних заходів в світовій та вітчизняній практиці;
  • аналізувати стан та перспективи державного запобігання та протидії корупції в розрізі різних сфер держаного управління;
  • планувати й організовувати заходи, спрямовані на запобігання та протидію корупції;
  • здійснювати кваліфікацію корупційних діянь;
  • розробляти комплекс антикорупційних заходів;
  • залучати інститути громадянського суспільства в сфері боротьби з корупції.

навички:

здійснення моніторингу діяльності щодо виявлення масштабів корупції;

впровадження в професійну діяльність морально-етичних засад протидії корупції.

4. Викладання та навчання (методи навчання, форми проведення навчальних занять)

Навчання здійснюється у формі тренінгів, які включають проведення лекцій з використанням інтерактивних презентацій, консультативних форумів та тематичних дискусій.

5. Ресурсне забезпечення дистанційного навчання

Назви вебплатформи, вебсайту, електронної навчальної системи із зазначенням посилання (вебадреси), на основі яких забезпечуються процеси проведення дистанційного навчання: *програмний додаток для відеоконференцій Zoom - https://zoom.us/ru-ru/meetings.html

Назва дистанційного етапу/модуля

Тема 1. Корупція як соціальне явище..

Тема 2. Законодавче та нормативно-правове забезпечення діяльності в сфері публічного управління щодо боротьби з корупцією.

Тема 3. Корупційні ризики та особливості запобігання в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

Тема 4. Етичні стандарти поведінки службових осіб у сфері публічного управління.

Тема 5. Роль громадськості у заходах щодо запобігання та протидії корупції.

Тема 6. Державна політика України в сфері антикорупційної діяльності.

Тема 7. Антикорупційні органи країни Європи. Ключові превентивні механізми. Найкращі європейські практики.

Тема 8. Адаптація державної служби України до антикорупційних стандартів Європейського Союзу.

6. Оцінювання і форми поточного, підсумкового контролю

Критерії оцінювання та їх питома вага у підсумковій оцінці (%)

відвідування занять - 60%;

підсумковий контроль – 40%

документ про підвищення кваліфікації видається за умови набрання учасником професійного навчання не менше ніж 60 % за системою оцінювання ЄКТС, обрахованих з урахуванням питомої ваги кожного із критеріїв оцінювання (проходження підсумкового контролю є обов’язковим)

Форма підсумкового контролю: Залік