Підрозділи кафедри автомобільного транспорту (секції, лабораторії)

Лабораторія конструкції автомобілів

6 навч. корпус, 1 поверх, кімната 114

Протягом усього свого існування автомобіль був складною технічною системою. Очевидно, що зараз, в час стрімкого розвитку технологій, для якісного ремонту та експлуатації автомобіля потрібні ґрунтовні знання його конструкції. Лабораторія містить стенди, що демонструють будову і роботу вузлів та агрегатів автомобілів. Для вивчення загальної будови та взаємодії механізмів двигунів внутрішнього згорання є стенди двигунів автомобілів марок Audi, BMW, Volkswagen, Opel та КамАЗ; стенди для вивчення системи живлення дизельних двигунів з рядним і магістральним насосами високого тиску. Для вивчення трансмісії автомобіля використовуються зчеплення мокрого (автомобіля Volkswagen) та сухого типів, а саме: одинарне (автомобіля Mercedes) та подвійне (автомобіля Volkswagen); механічні коробки передач задньопривідних та передньопривідних автомобілів (BMW, Volkswagen, Lanos та Mercedes), гідромеханічні коробки передач (ЛАЗ і Mercedes), варіатори (Nissan Quashqai та X-Trail), роботизована коробка передач (Volkswagen). Для вивчення ходової частини автомобіля в лабораторії представлені підвіски легкових (ГАЗ та Lanos) та вантажного (КамАЗ) автомобілів з гідравлічною та пневмогідравлічною підвісками; механізми керування, а саме: кермове керування з гідравлічним (Ford), електричним (Mazda та Volkswagen) і електрогідравлічним (Opel) підсилювачами керма; гальмівне керування легкових автомобілів (Mitsubishi, Lanos та ГАЗ) з гідравлічним приводом та вантажних автомобілів (КамАЗ, MAN і DAF) з пневматичним приводом.

Лабораторія автоматики автомобільних систем

6 навч. корпус, цокольний поверх, кімната 001

Автоматичне керування робочими процесами в автомобілях є ефективним способом удосконалення їхньої конструкції і поліпшення експлуатаційних властивостей. За допомогою засобів автоматики підвищується стійкість, прохідність і плавність ходу, покращується керованість, гальмівні властивості і безпека руху, знижується витрата палива і токсичність відпрацьованих газів двигунів автомобілів.

Лабораторія оснащена навчальними стендами та лабораторними установками для проведення лабораторних робіт з перелічених дисциплін. У лабораторії досліджуються автомобільні сенсори температури, тиску, переміщення, швидкості, рівня палива і ультразвукові сенсори паркування. Проводиться зняття характеристик: пневмокамери автомобіля, автомобільних витратомірів повітря флюгерного та термоанемометричного типів, регулятора рівня підлоги пневматичної підвіски автобуса. Є також обладнання для вимірювання димності відпрацьованих газів автомобілів (димомір ДО-1), токсичності відпрацьованих газів бензинових двигунів автомобілів (Інфраліт 1100), визначення рівня шуму як транспортних потоків, так і рівня шуму зовні і всередині автомобіля (шумомір ВШВ 003 і SL-814).

У лабораторії проводяться лабораторні роботи з декількох дисциплін, які читаються на різних освітніх рівнях: на першому (бакалаврському) рівні — «Основи автоматики автомобільних систем» та «Сенсори систем автомобіля»; на другому (магістерському) рівні — «Екологічна безпека автомобільного транспорту».

Лабораторія ремонту автомобілів

6 навч. корпус, 1 поверх, кім. 106, 108

Фахівець з автомобільного транспорту зобов’язаний володіти системними знаннями з конструкції автомобіля, функціювання його систем і агрегатів і, що не менш важливо, технологією відновлення окремих деталей та вузлів.

Лабораторія оснащена відповідними контрольно-вимірювальними приладами, що забезпечують вірогідні результати перевірки стану об’єктів, пристроями для виявлення прихованих дефектів, визначення і усунення незбалансованості деталей, обладнанням, що складається з токарного, розточувального, фрезерного, хонінгувального та круглошліфувального верстатів для проведення технологічних операцій відновлення поверхонь основних деталей автомобіля.

Для кращого засвоєння теоретичних знань з базових дисциплін фаху передбачено комплекс лабораторних робіт, який охоплює специфіку дефектування об’єктів ремонту, розроблення маршрутів відновлення, розрахунок раціональних режимів технологічних процесів, практичної реалізації їх та перевірку якості відновлених поверхонь.

Лабораторія мехатроніки автомобілів

6 навч. корпус, 1 поверх, кімната 105

Сучасний автомобіль неможливо уявити без застосування електроніки та інформаційних технологій. Практично все у сучасному автомобілі — це органічне поєднання механіки, гідравліки, електроніки та комп’ютерних технологій.

Лабораторія оснащена персональними комп’ютерами (з відповідним програмним забезпеченням та під’єднанням до мережі Інтернет), стендами з різноманітними компонентами мехатронних систем — сенсорами, електронними блоками керування, виконавчими пристроями. У лабораторії проводяться практичні заняття і лабораторні роботи з дисциплін: «Мехатроніка автомобілів», «Аналіз і синтез мехатронних систем автомобілів», «Алгоритми і методи комп’ютерного діагностування автомобілів». При вивченні дисциплін студенти знайомляться з інформаційно-довідковими системами (Autodata) та пакетами прикладних програм MATLAB. Під час лабораторних робіт вивчають принципи опрацювання і передачі інформації в мехатронних системах керування агрегатами автомобіля, роботу систем керування двигуном, трансмісією і ходовою частиною, устаткуванням салону. Вивчають алгоритми і методи комп’ютерного діагностування автомобілів, аналізу та синтезу мехатронних систем.

Лабораторія електронного та електричного обладнання автомобілів

6 навч. корпус, 2 поверх, кімната 216

Сучасний автомобіль — це транспортний засіб новітнього покоління, що виник внаслідок поєднання механічної основи традиційного автомобіля з електронікою. Електрообладнання сучасного автомобіля є складною системою, що забезпечує автоматизацію робочих процесів, економію палива, безпеку руху, екологічну безпеку та поліпшує умови праці водія.

Лабораторія електронного та електричного обладнання автомобілів оснащена стендами для дослідження характеристик генераторних установок і стартерів, систем запалювання, акумуляторних батарей; стендами для вивчення будови генераторних установок і стартерів. У лабораторії є навантажувальна вилка, денсиметр, мультиметри і зарядний пристрій.

Основною метою лабораторних робіт є закріплення і поглиблення знань з конструкції, принципу дії, основних характеристик і методів перевірки технічного стану елементів електронного та електричного обладнання автомобілів. У ході виконання робіт студенти отримують практичні навики з перевіряння технічного стану електричного та електронного обладнання автомобілів, знайомляться з обладнанням і навчаються користуватися приладами для дослідження його характеристик.

Лабораторія технічної експлуатації автомобілів

6 навч. корпус, 1 поверх, кімната 115

Уміле та своєчасне запобігання втраті роботоздатності сучасного автомобіля забезпечується комплексом методів, засобів і технологій технічного обслуговування та ремонту, а також матеріально-технічним забезпеченням цих процесів в умовах підприємств автомобільного транспорту.

Лабораторія технічної експлуатації автомобілів оснащена стендами для дослідження показників надійності автомобільних агрегатів, їх систем та механізмів. В лабораторії використовується обладнання та інструмент для виконання комплексу робіт з технічного обслуговування автомобілів.

Набуття практичного досвіду пов’язане з роботою студентів зі стендами для перевірки показників безвідмовності та довговічності системи живлення двигунів (бензинових та дизельних), системи запалювання бензинових двигунів, а також ходової та гальмівної частин автомобіля.

Лабораторія діагностування мехатронних систем автомобілів

6 навч. корпус, 1 поверх, кімната 117

Актуальність діагностування автомобіля визначається складністю мехатронних систем сучасних автомобілів. Правильний вибір та застосування необхідних методів діагностики, використання раціональних засобів діагностування дозволять вчасно визначити несправність та уникнути дорогих ремонтів. У зв'язку з тим, що двигуни та інші системи сучасних автомобілів є найскладнішими мехатронними системами, діагностика автомобіля стає необхідним і актуальним процесом. Якщо будь-який механізм або сенсор вийде з ладу, то визначити та локалізувати поломку без сучасного обладнання для діагностики практично неможливо.

Лабораторія діагностування мехатронних систем автомобілів оснащена двома лабораторними стендами й діагностичним обладнанням.

Стенд на базі бензинового двигуна внутрішнього згорання автомобіля Daewoo Lanos 1.6, оснащений системою і пультом керування, дає змогу запускати двигун та імітувати різні режими його роботи. Він забезпечує можливість діагностування системи керування двигуном, через діагностичний роз’єм зчитувати несправності з електронного блока керування, переглядати поточні параметри сенсорів, а також керувати виконавчими механізмами. При використанні стенда разом з автомобільним цифровим осцилографом USB AUTOSCOPE III є можливість у реальному часі переглядати й аналізувати сигнали сенсорів і виконавчих пристроїв мехатронної системи керування двигуном Daewoo Lanos 1.6, а також, використовуючи спеціалізовані сенсори й програмне забезпечення USB AUTOSCOPE III, виконувати діагностування механічної частини наявного ДВЗ і системи запалювання. 

Лабораторний стенд на базі автомобіля Renault Clio 1.5 DCi дає можливість студентам набувати практичних навиків з діагностування системи керування дизельним двигуном, системи пуску ДВЗ і електропостачання автомобіля.

 

Академія Бош у Національному університеті «Львівська політехніка»

Оновлено 2 роки 6 місяців тому