Відбулося перше в новому 2023–2024 навчальному році засідання ННЦ «Європейські студії для технічних університетів»
25 вересня 2023 року команда ННЦ «Європейські студії для технічних університетів» провела інтерактивний захід «Поширення кращих практик викладання європейських студій та створення міждисциплінарних програм у закладах вищої освіти України: візії студентів» за участі студентів другого курсу спеціальності «Міжнародні відносини» та учасників студентської ініціативи Innovation Hub.
У межах заходу особистим досвідом впровадження європейських студій у Львівській політехніці поділилася Ярина Турчин, керівниця проекту EUSTS, директорка ІГСН. Доповідачка розповіла студентам про ґенезу європейських студій, проекти, підтримані програмою Erasmus + напряму «Жан Моне у сфері вищої освіти», особливості викладання європейських студій у закладах вищої освіти на прикладі Львівської політехніки, а також можливості запровадження міждисциплінарних освітніх програм з європейських студій із урахуванням результатів опитувань професійних фокус-груп, які були представлені під час заходу.
Про організацію проектної та інноваційної діяльності студентів-політехніків ознайомила присутніх Олена Лукачук, менторка Innovation Hub, доц. кафедри політології та міжнародних відносин, наукова співробітниця групи комерціалізації наукових досліджень НДЧ, членкиня команди проєкту EUSTS. Учасниця заходу розповіла про роботу Innovation Hub, досвід написання студентами перших проектних заявок, можливості програми Erasmus + напряму «Розвиток потенціалу у сфері молоді», а також налагодження співпраці студентів із Ротаракт Клубом Львів, Tech StartUp School, House of Europe, ініціативами «Посли європейської молоді» та «Європейські культурні простори». Також спікерка зазначила про необхідність долучення Львівської політехніки до загальноєвропейської студентської організації Erasmus Student Network.
Анастасія Шкіль, студентка групи МВ-24, учасниця Innovation Hub, презентувала власне бачення використання у вивченні європейських студій підходів STEM-навчання, зокрема запропонувала спільно напрацьовувати проєкти міждисциплінарного спрямування, запрошувати на зустрічі зі студентами закордонних експертів, організовувати регулярні наукові ярмарки та екскурсії, ввести елементи гейміфікації до навчального процесу.
Прокоментувала цю доповідь студентка групи МВ-24, учасниця Innovation Hub Марія Піх, яка наголосила, що основні напрямки STEM-освіти зможуть сформувати у студентів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця: уміння побачити проблему; уміння побачити в проблемі якомога більше можливих сторін і зв’язків; оригінальність, відхід від шаблону; здатність до абстрагування або аналізу; здатність до конкретизації або синтезу; гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції.
Олексій Нагірний, студент групи МВ-24, координатор Innovation Hub, проаналізував можливості, спрямовані на покращення викладання курсів із «зеленої» енергетики в університетах різних країн, а також роботу студентських екологічних організацій, виділив аспекти, які варто взяти на озброєння львівським політехнікам та використовувати їх на постійній основі. Серед них – проведення заходів, семінарів, інформаційних кампаній.
Прокоментувала цю доповідь студентка групи МВ-24, учасниця Innovation Hub Наталія Василиця, яка підкреслила важливість партнерства за ініціативи ЄС та ЮНЕСКО між навчальними закладами, дослідницькими центрами і промисловими партнерами в секторі зеленої енергетики.
Марта Дмитрів, студентка групи МВ-24, учасниця Innovation Hub, свій виступ присвятила огляду інновацій у вивченні та викладанні європейських студій. Доповідачка запропонувала змінювати локації для проведення лекційних та практичних занять, використовувати нові програми інтерактивного супроводу поданого матеріалу, налагоджувати безперебійний зворотній зв’язок між студентами та викладачами, проводити заняття із використанням симуляційних технологій, надавати можливості поглиблення комунікації з потенційними роботодавцями, формувати стартап-культуру в студентському середовищі.
Анастасія Бурбан, студентка групи МВ-24, учасниця Innovation Hub, розглянула європейські студії як засіб формування екологічної культури майбутніх фахівців. Учасниця заходу наголосила, що багато університетів і навчальних закладів в Європі пропонують програми та курси, які інтегрують аспекти екології та сталого розвитку в європейські студії, зокрема це магістерська програма з Європейських студій і охорони навколишнього середовища, навчальна дисципліна «Європейська екологія», програма з регіонального розвитку та екології в Центральній і Східній Європі, курс «Європейська енергетика та зміни клімату».
Прокоментувала цю доповідь студентка групи МВ-24, учасниця Innovation Hub Злата Климова, наголосивши, що формування екологічної свідомості фахівців можливо забезпечити лише через неформальну освіту, використовуючи техніки learning by doing, outdoor activities тощо, а й через цікаві міждисциплінарні навчальні програми, які можна вивчати в університетах та запровадження в студентських кампусах популярних у Європі еко-поселень.
До заходу долучилися й викладачі, гаранти освітніх програм кафедри політології та міжнародних відносин, а саме: професор Галина Луцишин, доцент Ірина Малик, доцент Руслан Демчишак, доцент Юрій Тишкун, доцент Леся Корнат, асистент Ярина Завада, асистент Артем Кокош.
Практична частина заходу із застосуванням симуляційних технологій для формування знань про діяльність ключових інституцій ЄС була проведена тренерами з методик викладання, учасниками проєкту EUSTS, – доц. Ольгою Івасечко (кафедра ПМВ), доц. Олегом Цебенко (кафедра ПМВ), доц. Оленою Лукачук (кафедра ПМВ) для студентів другого курсу спеціальності «Міжнародні відносини». Було обрано симуляційну гру «Засідання Ради Європейського Союзу».
На порядок денний засідання було винесено три питання:
- Прогрес України у євроінтеграційних реформах, зокрема стан виконання семи рекомендацій від ЄК;
- Аналіз процесу розширення ЄС та підготовка звіту Єврокомісії в рамках пакету розширення 2023 у жовтні 2023 року;
- Допомога / підтримка України з боку ЄС після 24 лютого 2022 року та створення Українського фонду (Ukraine Facility).
Студенти під час засідання обрали ролі, які вони представляли в особі Ольги Стефанішиної, Віце-прем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, Жозепе Борреля, Верховного представника ЄС з питань зовнішньої політики і політики безпеки, Олівера Варгеї, Комісара ЄС з політики сусідства та переговорів щодо розширення, Анни Люрманн, Міністра у європейських справах та питаннях клімату Німеччини, Лоуранси Бун, Міністра у європейських та закордонних справах Франції, Педра Санчеса, Прем’єр-міністра Іспанії та кореспондента POLITICO.
Засідання завершилося прийняття рекомендацій для України щодо продовження судової реформи та проведення подальших антикорупційних заходів.
До підготовки івенту також долучилися доц. Наталія Вовк (кафедра СКІД), доц. Олександр Марковець (кафедра СКІД), доц. Лідія Каша (кафедра ЕКС), доц. Ірина Сухорольська (кафедра ПМВ).
Захід відбувся в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне. Загалом участь у заході взяла 61 особа.
З більш детальною інформацією про проєкт EUSTS можна ознайомитися за покликанням: https://lpnu.ua/yests
#ErasmusUA #JeanMonnet #Львівськаполітехніка #ErasmusPlus