Паспорт проєкту

«EU competitiveness boosting: circular economy»
(«Підвищення конкурентоспроможності ЄС: циркулярна економіка»)

Період реалізації проекту

Жовтень 2019 – жовтень 2022

Отримувач гранту

Національний університет «Львівська політехніка», проектна команда кафедри зовнішньоекономічної та митної діяльності

Академічний координатор. Контактні дані

Ольга Мельник д.е.н., зав. каф. зовнішньоекономічної та митної діяльності, ел. пошта: olia_melnyk@ukr.net

Цілі та завдання проекту

Метою проекту є розвиток досліджень, пов'язаних з економікою, шляхом впровадження двох нових курсів щодо конкурентоспроможності ЄС, які сприяють підвищенню рівня адаптації до циркулярної економіки та комплексу відповідних досліджень, подій.

У результаті студенти не лише глибше розумітимуть навколишнє середовище ЄС та циркулярну економіку, здобуватимуть нові знання та підвищуватимуть професійні навички, необхідні в контексті інтеграції в ЄС, залучатимуться до спеціалізованих досліджень з даної тематики разом із викладачами та дослідниками, але й очікується, що вони стануть активними агентами змін на етапі європейського переходу українського суспільства.

CirclE амбітний проект, спрямований на те, щоб викликати інтерес та підвищити обізнаність про майбутнє Європи у глобалізованому світі; пропагування європейських цінностей, серед яких виділяється циркулярна економіка; обмін європейським досвідом; вивчення резервів сталого розвитку України (серед країн-кандидатів та країн-партнерів) через впровадження принципів циркулярної економіки та її роль у посиленні впливу ЄС у світі.

Через проектну діяльність, інформаційні кампанії, громадські обговорення тощо ми прагнемо пояснити багатогранне середовище ЄС, перспективи його глобального розвитку та перспективи для України, стимулювати критичне мислення та аналітичний процес серед наукових кадрів, студентів, громадянського суспільства, центральних та місцевих установ, ЗМІ, груп приватних інтересів тощо.

Цільові групи

У проекті є три основні цільові групи, які будуть задіяні та отримають користь наступними способами.

Цільова група 1 охоплює студентів-магістрів кафедри ЗМД. Оскільки спеціальностями студентів кафедри ЗМД є «Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності» та «Управління митною діяльністю», їм зараз не вистачає спеціалізованих предметів з бізнес-орієнтованих європейських досліджень в умовах євроінтеграції. Два запропоновані курси «Конкурентоспроможність ЄС: діагностика та стратегія», «Циркулярна економіка: політика ЄС щодо сталого розвитку та конкурентоспроможності» перетворять їх навчальну програму на більш сучасну та актуальну для сучасної української реальності.

Студенти матимуть доступ до всіх розроблених дидактичних матеріалів, нових електронних курсів, братимуть участь у запланованих заходах, отримуватимуть інформацію про нові можливості навчання через регулярні інституційні канали, включаючи віртуальну платформу університету, веб-сайти університету та JMM, регіональні та он-лайн засоби масової інформації, блог, списки електронної пошти, соціальні медіа, громадські організації тощо. Проект допоможе студентам не лише глибше зрозуміти навколишнє середовище ЄС, отримати нові знання та навички та залучити їх до спеціалізованих досліджень з даної теми, а й стати агентами змін на шляху європейської трансформації українського суспільства.

Цільова група 2 охоплює інших бакалаврів та магістрів, аспірантів, вчених та дослідників у галузі європейських досліджень та за її межами. Вони можуть бути запрошені доповідачами, зовнішніми експертами чи учасниками подій, будуть активно залучатися через відкриті дискусії та веб-ресурси. Вони матимуть доступ до основних навчальних та електронних ресурсів. Вони також можуть переглядати науково-дослідні роботи, підготовлені в рамках проекту, і, нарешті, бути читачами та споживачами наукових публікацій, що є результатами проекту. Таким чином, ця цільова група отримає нові знання та професійні навички з даної теми, буде стимулюватися до подальшого пошуку інформації та спеціалізованих досліджень.

Цільова група 3 охоплює представників підприємств та організацій, професійних груп, адміністраторів, представників громадянського суспільства, політиків та широкої громадськості. Вони будуть задіяні через заплановані публічні заходи, а також пов’язані інформаційні кампанії (розпочаті приблизно за 4 тижні до кожної події). Вони будуть доповідачами та учасниками, поділяться своїм унікальним досвідом та думками з даної теми. Інформаційно-просвітницькі кампанії, які проводяться з використанням як звичайних, так і соціальних медіа, мають на меті широке охоплення та залучення громадськості.

Очікуваний вплив на цю групу полягає у формуванні зацікавленості, поінформованості про принципи «циркулярної економіки» та політику ЄС, досвіді її впровадження, передачі успішних результатів проекту відповідним особам, які приймають рішення на різних рівнях, сприяючи їх застосуванню кінцевими споживачами, руйнуючи негативні стереотипи та сприяючи позитивним очікуванням відносин між Україною та ЄС, стимулюючи проактивну проєвропейську поведінку тощо.

Види діяльності

CirclE охоплює 2 курси викладання, 4 результуючі об’єкти (наукові статті та колективну монографію), 3 науково дослідницькі заходи та 8 подій.

Основна викладацька діяльність включає 385 годин, які розподіляються наступним чином:

  1. Курс «Конкурентоспроможність ЄС: діагностика та стратегія» (Горбаль Н., Адамів М.).
  2. Курс «Циркулярна економіка: політика ЄС щодо сталого розвитку та конкурентоспроможності» (Мельник О., Руда М.)

Ці два нові предмети будуть закладені в навчальну програму НУЛП щонайменше до 2025 року.

Події, супроводжувані інформаційними кампаніями:

  1. навчальні квести,
  2. серія відкритих лекцій (практиків та команди проекту),
  3. наукові пікніки,
  4. промоівенти «Україна стає циркулярною»,
  5. зустрічі EuroSPEAKing клубу,
  6. Інтернет-конференції,
  7. Міжнародний симпозіум.
Оновлено 4 роки тому