Науково-технічна бібліотека Національного університету «Львівська політехніка» організувала майстер-клас «Мова впливова: лайфгаки зі спілкування українською», який провела Наталія Місюк, кримська львів’янка, маркетологиня, авторка проєкту «Давай займемось текстом» та однойменного мобільного застосунку.
На нещодавньому заході, який зібрав цікавих слухачів і ентузіастів, спікерка поділилася своїми думками про те, як мова впливає на результативність роботи та навчання. Її виступ став справжнім відкриттям для тих, хто прагне вдосконалити своє мовлення та досягти нових висот у професійному й особистому житті.
Серед основних тез, яку висвітлила Наталія, – важливість добору слів і їх вплив на результативність. Спікерка вказала на те, що точне і зрозуміле висловлювання думок може допомогти легше порозумітись і посприяти успішному виконанню завдань. Розповідає гостя:
– Одна з найважливіших функцій мови – вплив, тому що мова нам потрібна, щоб бути авторитетнішими для людей. Я впевнена: ви щодня впливаєте сотні разів на людей своїми словами. Це, до прикладу, відбувається, коли ви звертаєтеся з будь-якими проханнями до оточення. Бо саме таким способом, за допомогою мови, ми можемо досягнути того, чого хочемо, завдяки іншим людям.
Уникайте запитання «чому?». Його ліпше не використовувати у своєму мовленні, адже воно завжди має в собі негатив, тому що це, так би мовити, «наїзд». Як-от «чому ви запізнились?» – це означає, що я нещаслива, що ви мене вже роздратували. Також такі запитання часто неконструктивні, адже нікому не цікаво, чому ви запізнилися, мета полягає лише в тому, щоб людина більше не запізнювалась. Уникайте запитань: «а де?», «ви забули?». Вони породжують відчуття неповноцінності, ви ніби наголошуєте на недбалості чи неуважності співрозмовника. Це неприємно.
Давайте людям чіткі інструкції – так ви полегшите собі життя! Чітка інструкція – це коли зрозуміло, який має бути результат. Наприклад: «Я приїду завтра о другій годині на вокзал, зустрінь мене». Це не зрозуміло. Ліпше сказати: «П’ять хвилин на третю стій на пероні біля другого вагона» – це вже чітка інструкція. Такий метод спілкування не лише допоможе вам легше порозумітись одне з одним, а й пришвидшить результат будь-якої діяльності.
Правильно робіть людям компліменти! Скажімо, «у вас гарна сукня». Ця фраза може бути неприємною, адже так ви ніби вважаєте себе суддею, який може вирішувати, гарна сукня чи ні. А людина почуватиметься як школярка біля дошки, яку оцінюють. Це образливо. Є два основні лайфгаки, як правильно зробити комплімент:
- Говоріть із захопленням: «Вау, яка сукня!» Тобто ви мусите дати людині емоцію.
- Казати не про факт, а про дію: «Мені завжди подобається, як ти вмієш добирати одяг», «Мені кортить побачити твою нову картину, приємно бути першою, хто на неї погляне». Так ви поводитиметеся нестандартно, а отже, щиро.
Також на заході спікерка розповіла про свій внесок у популяризацію української мови через новий мобільний застосунок «Давай займемось текстом». Ця ініціатива стала кроком до вивчення та поліпшення використання рідної мови серед користувачів.
Мобільний застосунок створено для того, щоб привертати увагу до української мови та культури. За допомогою цього застосунку користувачі мають можливість удосконалити свої знання або навіть вивчити мову із самого початку. Застосунок не лише містить практичні вправи для вивчення мови, а й охоплює цікаві аспекти української культури, роблячи процес вивчення ще захопливішим.
Уже 2022 року застосунок був визнаний одним із найкращих українських мобільних застосунків. Він потрапив до вісімки найпопулярніших застосунків на App Store і став переможцем у конкурсі стартапів.
Тож закликаємо вас, політехніки і читачі сайту, долучатися до цієї надзвичайної ініціативи й вивчати нашу солов’їну ще з більшим захопленням!