Державна служба якості освіти визначила ступені ризику для ЗВО, у Львівської політехніки – незначний

Державна служба якості освіти України
Фасад головного корпусу Львівської політехніки

Державна служба якості освіти України визначила ступені ризику суб’єктів господарювання у сфері вищої освіти у 2023 році. З-поміж 290 закладів вищої освіти до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику належать 28 (10%), середнім – 186 (64%), а з незначним – 76 (26%).

До критеріїв, за якими оцінюють ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері вищої освіти, належать:

  • чисельність здобувачів вищої освіти за останні три роки;
  • кількість науково-педагогічних (педагогічних) працівників, працевлаштованих за основним місцем роботи;
  • стан оприлюднення на офіційному веб-сайті закладу вищої освіти визначених законодавством документів та інформації;
  • кількість порушень вимог законодавства у сфері вищої освіти, виявлених за результатами заходів державного нагляду (контролю), проведених протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;
  • наявність відокремлених структурних підрозділів;
  • наявність іноземних здобувачів вищої освіти;
  • частка неакредитованих спеціальностей, освітніх програм.

Відповідно до оприлюднених результатів, рівень ризику серед найкращих вишів України, які ввійшли до міжнародного рейтингу QS World University Rankings 2024, – середній та незначний. Зокрема, Національний університет «Львівська політехніка» має незначний ступінь ризику.

Формування та оприлюднення переліку ЗВО за ступенями ризику має на меті дати змогу звернути увагу на чинники, що збільшують ризики провадження освітньої діяльності, та вжити заходів на запобігання зростання кількості балів за відповідними критеріями. Відтак відстежено стрімку позитивну динаміку за одним із критеріїв – станом оприлюднення на офіційних вебсайтах визначених законодавством документів та інформації.

Офіційні сайти закладів освіти є одним із найефективніших інструментів поширення інформації про їхню діяльність. Крім того, завдяки доступності до вичерпної та валідної інформації зменшується навантаження на працівників закладу освіти, оскільки учасники освітнього процесу та представники громадськості можуть отримати необхідну для них інформацію у зручний час і спосіб.

Докладніше – на сайті Державної служби якості освіти України.