Нині для сучасного керівника дуже важливим є розуміння, що лідерство – це перш за все відповідальність, емоційна компетентність та вміння працювати в команді. Управлінська майстерність – це не чарівний дар, а набір виняткових навичок та знань, які необхідно постійно вдосконалювати. Тож у рамках підвищення кваліфікації для завідувачів кафедр 19–20 квітня 2021 року відбувся тренінг «Мистецтво управління: нові ролі керівника». Відділ навчання та розвитку персоналу підготував та організував захід, об’єднавши учасників у кілька невеликих груп, щоб забезпечити дотримання карантинних умов. Основну увагу тренерів було зосереджено на вдосконалення саме управлінських навичок. Важливим аспектом було й те, щоб завідувачі змогли обмінятися досвідом, побачити, як ті чи інші проблеми розв’язують колеги. Докладніше про особливості тренінгу розповіла завідувачка відділу навчання та розвитку персоналу Надія Любомудрова.
«Організувати тренінг для завідувачів кафедр планувалося ще минулого року. А ось здійснити це у форматі офлайну вдалося саме в травні, після виходу міста з «червоної зони» карантинних умов. Нові виклики, які постають перед університетом, – це і нові завдання, і нові можливості безпосередньо для керівників усіх управлінських рівнів. У програмі тренінгу передбачено певні управлінські інструменти для оптимізації роботи завідувача в ролі керівника. Ці інструменти передбачають різні підходи стосовно оцінювання персоналу, мотивування, розподілу ролей на кафедрі за принципом розподілу ролей у команді. В учасників тренінгу була можливість побачити збоку деякі процеси, які відбуваються на кафедрі, і визначити свою роль у цих процесах. Також відпрацьовували навички ефективного зворотного зв’язку. Сподіваємося, що результатом буде покращення показників роботи кафедри та досягнення вищих рейтингових позицій».
Ефективна комунікація та вміння залучати всіх працівників кафедри до виконання планових показників, правильний розподіл обов’язків на кафедрі, вміння розпізнати потенціал кожного науково-педагогічного працівника – це неабияка відповідальність завідувача кафедри, яку можна прирівняти до мистецького хисту. Своїми враженнями щодо проходження тренінгу поділилася кандидатка наук зі соціальних комунікацій, доцентка та завідувачка кафедри журналістики та засобів масової комунікації Зоряна Галаджун.
«До будь-якої можливості отримати нові компетентності ставлюся з великим ентузіазмом. Вдячна Політехніці за таку ініціативу з кількох аспектів: за можливість познайомитися та поспілкуватися в невимушеній атмосфері з колегами-завідувачами кафедр, за перший упродовж півтора року офлайновий захід, за професійних та доброзичливих тренерів, за те, що змогла зібратися з думками та відточити розуміння своєї ролі керівника. Участь у цьому тренінгу, заглиблення в командну роботу структурувало розуміння того, що кафедра – це команда однодумців, котрі мають спільні цілі, де кожен член команди важливий та володіє певними унікальними здібностями, а я – як керівник маю це побачити й доручити саме те завдання, яке колезі виконати буде приємно, легко і з задоволенням. Крім цього, я чітко виокремила, що я можу запропонувати своїй команді, що характеризує мене як члена колективу, як проявляю себе, працюючи з іншими. Враховуючи перелічене – тренінг був дуже цікавий, інформативний та вчасний».
У межах тренінгу учасники розглядали ефективні рольові завдання, колективні проєкти, які допомагають формувати управлінські навички. Завідувач кафедри обчислювальної математики та програмування, доктор технічних наук, професор Петро Пукач розповідає:
«Для мене цей тренінг був досить корисний. Я помітив хороший результат. Вдалося покращити навички управління персоналом кафедри та отримати нові знання, які надалі буду застосовувати в роботі. Також було важливо почути думки та обмінятися досвідом з іншими завідувачами кафедр».
Відділ навчання та розвитку персоналу використовує всі можливості для провадження занять в офлайновому форматі. Також завідувачі кафедр та інші керівники структурних підрозділів Львівської політехніки мають змогу запропонувати тематику майбутніх тренінгів. Після проходження занять усі учасники отримали сертифікат. Надалі в планах черговий захід для інших груп завідувачів кафедр.
«Тренінг дав можливість по-іншому подивитися на можливості співпраці з науково-педагогічним та навчально-допоміжним персоналом кафедри. Окрім цього, мені вдалося покращити навички роботи з людьми, визначитися з цілями структурного підрозділу та ознайомитися з новими ролями керівника. Можна стверджувати, що внаслідок проходження тренінгу сформувалася певна управлінська компетентність. Отримані знання можна застосовувати задля розвитку кафедри та освітніх програм», – розповідає завідувачка кафедри соціології та соціальної роботи Лілія Клос.