Інститут геодезії Національного університету «Львівська політехніка» та ABRIS Design Group пропонують автоматичні аерознімальні комплекси на базі безпілотних літаків сімейства FLIRT (Flying Intelligent Robotic Tool).
Аерознімальний комплекс FLIRT є професійним автоматичним інструментом для аерознімання об’єктів площею від одного до кількох десятків квадратних кілометрів, для яких використання мультироторних систем вже є недоцільним. Мала робоча висота та швидкість польоту дають змогу отримати високоякісні зображення з роздільністю від 1 см/піксель, що набагато перевищує можливості пілотованих аерознімальних апаратів. Сучасні бездзеркальні камери з можливістю зміни об’єктиву надають можливість легко адаптувати комплекс для зйомки різних типів та масштабів, зумовлюють високу ефективність в умовах складного рельєфу місцевості. Міцна конструкція корпусу додатково захищена з системою амортизаторами забезпечує надійність і довговічність.
Особливістю комплексу FLIRT (на відміну від багатьох інших безпілотних аерознімальних систем) є отримання послідовності добре орієнтованих знімків у відповідності до стандартів класичного аерознімання. Це стало можливим завдяки:
- особливій аеродинамічній схемі та досконалим алгоритмам автоматичного керування, що забезпечують надзвичайну стабільність літака в польоті;
- використанню системи гіростабілізації фотокамери;
- запровадженню системи автоматичної компенсації кута зносу.
Все це дає змогу суттєво зменшити час знімання та необхідну кількість знімків, прискорити створення ортофотопланів та підвищити їхню точність.
Робота комплексу від зльоту та посадки є повністю автоматизованою та не вимагає від оператора навичок пілотування. План польоту готується за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення з урахуванням швидкості та напряму вітру.
Старт та посадка відбуваються точково з майданчика невеликих розмірів. За допомогою дистанційної системи оператор може контролювати хід виконання місії на відстані до 15 кілометрів, редагувати, або скасувати її в будь-який момент. У разі виникнення критичної несправності на борту літак здійснить безпечну посадку за допомогою автоматичної парашутної системи та повідомить свої координати через мережу мобільного зв’язку.
Старт літака відбувається з катапульти, посадка – за допомогою парашутної системи.
Потужні акумулятори та висока аеродинамічна досконалість зумовлюють рекордний для апаратів такого класу час польоту – понад дві години.