Доцент катедри української мови Національного університету «Львівська політехніка» Мирослава Гнатюк упродовж 2022–2023 начального року пройшла освітньо-наукове стажування на тему «Особливості навчально-методичної роботи викладацького складу в Асоціації українських вчителів та освітян у Сполученому Королівстві». Місце проведення стажування – Асоціація українських вчителів та освітян у Сполученому Королівстві (підрозділ Союзу Українців Британії) на базі Суботньої української школи Пречистої Діви Марії (м. Лондон, Великобританія).
Науковим керівником міжнародного стажування була її директор Інна Григорович, NPQSL, яка послідовно співпрацює із нашим навчальним закладом: репрезентувала методологічні засади педагогічного досвіду викладацького складу Асоціації українських вчителів та освітян у Британії, ділилася новаціями освітньо-наукової роботи свого закладу в умовах війни в Україні, допомагала інтегруватися в англомовне викладацьке середовище.
Упродовж стажування з боку британських колег створено комфортні умови для опанування матеріалів щодо проведення публічних лекцій, навчальних курсів і практики рецензування академічних та навчальних видань. Особливо цінною була можливість опрацювання книжкового фонду Бібліотеки й архіву імені Тараса Шевченка у Лондоні.
Учасниця стажування також взяла участь у двох науково-методичних круглих столах на теми: «Особливості викладання материнської мови в умовах англійсько-українського білінгвізму» та «Сучасні виклики під час викладання української мови для підлітків-вимушених емігрантів». Основний акцент зустрічей було зосереджено на необхідності створення різних навчальних програм та виробленні спеціальної методики подання матеріалу для учнів-емігрантів і тих українських школярів та старшокласників, що вимушено оселяються в Британії у часі теперішньої війни в Україні.
Тут за умови перебування в двомовному середовищі виникло так зване перемикання кодів (мовець свідомо може переходити з української та розмовляти англійською, і навпаки). На жаль, спостережено і проблему англійсько-українського суржикування, що нестримно охоплює мовлення значної кількости осіб. Тому, як наголосила п. Інна Григорович, першорядне завдання британських освітян – це «зуміти в умовах еміграції навчити любити все українське, популяризувати розмовляти українською, вивчати українську історію та матеріальну й духовну культуру українців, зуміти креативити у викладанні, аби не залишити байдужою жодну молоду людину, яка лише починає формувати проукраїнський світогляд».
Доцент катедри української мови Мирослава Гнатюк висловлює щиру подяку керівництву Асоціації освітян Британії та Львівської політехніки за можливість очного міжнародного освітньо-наукового стажування, що слугує важливим елементом набуття досвіду й обміну науково-методичними навиками викладання української мови, українського усного мовлення зокрема, допоможе в удосконаленні власної фахової практики стажувальника, як також сприяє налагодженню академічної мобільности і поглибленню українсько-британських науково-освітніх перспектив.