Дуальна освіта може бути набагато результативнішою для деяких спеціальностей. Це показує досвід Львівської політехніки. Ми поспілкувалися з магістранткою кафедри теплоенергетики, теплових та атомних електричних станцій ІЕСК Катериною Золотарьовою. Дівчина уклала тристоронній договір із Запорізькою атомною електростанцією, там практикується.
Дівчина розповідає, що на АЕС відбуваються різні заходи, як-от щорічна Літня ядерна школа. Також бувають зустрічі атомників з різних закладів вищої освіти. Студенти й молоді вчені на них готують свої доповіді та проходять конкурс, який дасть змогу влаштуватися на роботу в АЕС.
Навчання на станції, за словами Катерини, починається тоді, коли студенти приїжджають на практику. Термін її може бути від двох тижнів до півтора місяця. У навчально-тренувальному центрі відбуваються різноманітні лекції. Близько тижня – начитка лекцій, а потім – практика. Студентка додає, що вивчають роботу на АЕС більш теоретично, бо усе-таки йдеться про режимний об’єкт.
«Мені дуже подобається така система. Класно, що ми буваємо на виробництві, і вже у час навчання можемо визначитися, де хто хоче працювати, що більше подобається вивчати. Треба знати все, що відбувається на атомній станції, однак, для більш поглибленого вивчення кожен до 5 курсу визначається з напрямом», – каже дівчина.
Практика на виробництві є перевагою для студента. Оцінок це не додає, але додаткові знання на іспитах і практичних завжди помічні.
«У мене є одногрупники, які не їздять на літні ядерні школи, не мають укладених тристоронніх договорів, вони не знають весь процес так, як би хотілося. Одне – теорія, а інше – побачити обладнання наживо. Так можна розвиватися у цій спеціальності», – додає Катерина Золотарьова.
Дівчина каже, що хотіла б продовжити співпрацю зі Запорізькою АЕС. За умовами договору, після закінчення магістратури вона впродовж трьох місяців має приїхати туди на працевлаштування, адже робоче місце вже зарезервоване з результатами практики.
Катерина називає атомну енергетику «елітною спеціальністю»:
«Мало хто хоче сюди вступати, адже це велика відповідальність. Думаю, це правильно. Обирати потрібно ту спеціальність, у якій хочеться потім працювати довгий час», – підсумовує студентка.