Через світову пандемію, а тепер через воєнний стан в Україні запроваджено дистанційне навчання, тож уже ні для кого не є таємницею, що таке онлайн-заняття. Ця система працює за допомогою двох складових: технічної та комунікаційної. Першу складову забезпечує платформа Zoom, а другу – організація взаємодії викладачів зі студентами.
На цю тему спілкуємося зі студенткою кафедри архітектури та містобудування ІАРД Марією Кобиринкою.
― З якими труднощами ти та твої одногрупники зіткнулися під час дистанційних занять?
― Звісно, спочатку було непросто, бо стало трохи по-іншому. Раніше студент приходив на лекцію і йому пояснювали матеріал, а тепер навчання має більше самостійної складової. Тоді як після офлайн-заняття можна було підійти до викладача і поставити запитання, подискутувати, то за дистанційної форми викладачі відповідають на запитання через електронну пошту або через повідомлення в соцмережах. Добре, що кожен викладач визначає оптимальний час для консультацій і на кілька днів оприлюднює повний графік, щоб студенти орієнтувалися, коли в нього є свій інтервал на запитання в онлайні, де він зможе відповісти. Але буває й таке, що треба щось запитати в позаконсультаційний час і довго очікувати на відповідь, тому, звичайно, офлайн-заняття в цьому плані гнучкіші й більше підходять для комунікації студент–викладач.
― А як щодо домашніх завдань? Чи справді на самоопрацювання тепер задають більше, ніж колись?
― Так, завдань побільшало. Раніше студент міг просто прийти послухати лекцію, а тепер щодо кожного лекційного заняття доводиться виконувати завдання. Дистанційне навчання ― це здебільшого самостійна робота студента, яку організовує викладач. Також раніше студенти на практичних заняттях усно відповідали або щось опрацьовували під час пари. Нині це, певна річ, перенесено на дистанційну роботу. Тому для того, щоб викладач мав зворотний зв’язок і міг оцінити успішність навчального процесу, на кожну тему передбачено виконання завдання та звітність.
― А які переваги дистанційного навчання?
― Насамперед те, що можеш вчитися в будь-якому місці, де є стабільний інтернет. Також зручно поєднувати навчання з роботою і не треба брати відпустку на час іспитів. Можна відзначити, що студент, навчаючись дистанційно, має змогу тренувати свій самоконтроль, що вкрай потрібно в дорослому житті, адже під час онлайн-занять, звісно, ніхто нікого контролювати чи підганяти не буде, тож студентам доводиться брати себе у свої руки.