«Кожен із вас – експерт» – основна ідея Світового кафе

Максим Піхо, студент 2-го курсу ЖЗМК ІППО
Фото із заходу

Цей захід Львівська політехніка організувала у межах міжнародного проєкту Baltics4UA. Подія відбулася 30 березня в Науково-технічній бібліотеці університету. Організатором заходу є Олександр Березко.

Основна тема Світового кафе – дискусія про роль університету, студентів та академічної спільноти у подоланні гуманітарної кризи.

Мета проєкту – розробити, впровадити й оцінити вплив громадських дій на чолі з університетами в умовах нової гуманітарної кризи в Україні, а також сформувати для країн Балтії інструкції щодо допомоги українським біженцям.

Під час заходу організували комунікацію між студентами-волонтерами, внутрішньо переміщеними особами і представниками університету. Учасників поділили на команди, з якими почергово працювали різні спікери, кожен з яких мав свою тему. Відповідно, кожна група дала відповіді на запитання, а також свої коментарі та поради.

Теми, які обговорювали:

  • Роль студента в реагуванні на кризу
  • Університет як центр психологічної та правової підтримки
  • Університети як засіб залучення громадськості до позитивних дій
  • Роль досліджень: які теми є найбільш актуальними та як використати потенціал
  • Внесок університетів у формування політики реагування на кризові ситуації

Дискутуючи, учасники заходу формували відповіді на такі запитання:

  • Як залучити студентів до реагування на кризові ситуації?
  • Чого можна навчитися у студентів?
  • Який досвід можна перейняти?
  • Якою є роль науковців під час кризи загалом?
  • Які сфери є найпотрібнішими під час війни?
  • Як наука може підготувати суспільство до нових викликів?
  • У якому напрямі має рухатися політика на місцевому, національному та міжнародному рівнях для ефективної роботи з кризами?
  • Якою має бути роль університетів у сприянні кращому ухваленню рішень?

У процесі обговорення напрацьовано такі ідеї:

  • Треба ставити перед собою не абстрактні, а конкретні цілі.
  • Потрібно на соціальному рівні стимулювати роботу волонтерів, психологічно та юридично допомагати їм.
  • Волонтерство дає поштовх до формування нового напряму соціальної роботи.
  • Роботу волонтерів потрібно трансформувати в соціальну службу, є потреба в кожному містечку створити центри допомоги постраждалим унаслідок війни.
  • Університет має стати базою для збору інформації та її аналізу.
  • Є потреба в законодавчих правилах приймання біженців.
  • Основне завдання – активізувати суспільство.
  • Університет має адаптувати освітні програми до сучасних реалій і впровадити підготовку студентів до комунікації з постраждалими від війни.

«У результаті мозкового штурму учасники опрацювали багато напрямів, із деяких уже є конкретні рішення, які можна впровадити в життя. Щодо інших – це початок дискусії. Семінар, який відбувся, є початком дискусії, яка буде потім продовжена», – пояснив очільник відділу підтримки та розвиту вебсервісів Олександр Березко.
 

Світлини Наталії Павлишин