Цей захід Львівська політехніка організувала у межах міжнародного проєкту Baltics4UA. Подія відбулася 30 березня в Науково-технічній бібліотеці університету. Організатором заходу є Олександр Березко.
Основна тема Світового кафе – дискусія про роль університету, студентів та академічної спільноти у подоланні гуманітарної кризи.
Мета проєкту – розробити, впровадити й оцінити вплив громадських дій на чолі з університетами в умовах нової гуманітарної кризи в Україні, а також сформувати для країн Балтії інструкції щодо допомоги українським біженцям.
Під час заходу організували комунікацію між студентами-волонтерами, внутрішньо переміщеними особами і представниками університету. Учасників поділили на команди, з якими почергово працювали різні спікери, кожен з яких мав свою тему. Відповідно, кожна група дала відповіді на запитання, а також свої коментарі та поради.
Теми, які обговорювали:
- Роль студента в реагуванні на кризу
- Університет як центр психологічної та правової підтримки
- Університети як засіб залучення громадськості до позитивних дій
- Роль досліджень: які теми є найбільш актуальними та як використати потенціал
- Внесок університетів у формування політики реагування на кризові ситуації
Дискутуючи, учасники заходу формували відповіді на такі запитання:
- Як залучити студентів до реагування на кризові ситуації?
- Чого можна навчитися у студентів?
- Який досвід можна перейняти?
- Якою є роль науковців під час кризи загалом?
- Які сфери є найпотрібнішими під час війни?
- Як наука може підготувати суспільство до нових викликів?
- У якому напрямі має рухатися політика на місцевому, національному та міжнародному рівнях для ефективної роботи з кризами?
- Якою має бути роль університетів у сприянні кращому ухваленню рішень?
У процесі обговорення напрацьовано такі ідеї:
- Треба ставити перед собою не абстрактні, а конкретні цілі.
- Потрібно на соціальному рівні стимулювати роботу волонтерів, психологічно та юридично допомагати їм.
- Волонтерство дає поштовх до формування нового напряму соціальної роботи.
- Роботу волонтерів потрібно трансформувати в соціальну службу, є потреба в кожному містечку створити центри допомоги постраждалим унаслідок війни.
- Університет має стати базою для збору інформації та її аналізу.
- Є потреба в законодавчих правилах приймання біженців.
- Основне завдання – активізувати суспільство.
- Університет має адаптувати освітні програми до сучасних реалій і впровадити підготовку студентів до комунікації з постраждалими від війни.
«У результаті мозкового штурму учасники опрацювали багато напрямів, із деяких уже є конкретні рішення, які можна впровадити в життя. Щодо інших – це початок дискусії. Семінар, який відбувся, є початком дискусії, яка буде потім продовжена», – пояснив очільник відділу підтримки та розвиту вебсервісів Олександр Березко.
Світлини Наталії Павлишин