Упродовж останніх двох місяців студенти кафедри прикладної лінгвістики Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки разом зі студентами кафедри прикладної лінгвістики Сілезької політехніки (Глівіце, Польща) працювали над спільним дослідженням низки актуальних проблем:
- діджиталізація та застосування інформаційних технологій у навчанні;
- соціокультурні та методологічні виклики Індустрії 4.0;
- Суспільство 5.0 та його вплив на вивчення мови;
- перша/друга/третя/четверта промислові революції та їхній вплив на мову;
- застосування чат-ботів та віртуальних асистентів у вивченні мови;
- мова ігор та комп’ютерних програм.
У проєкті взяли участь:
- студенти групи ФЛ-13: Марія Стецик, Вікторія Камінська, Софія Ференс, Анастасія Журбенко, Марія Роханська, Соломія Чумаченко, Юлія Шульгач;
- студенти групи ФЛ-37: Оксана Малиш, Сніжана Саламаха, Андрій Библик, Оксана Милимук, Єлизавета Налівкіна;
- студенти Сілезької Політехніки: Zuzanna Krzemień, Karolina Karlowska, Julia Babiarz, Zofia Potocka, Urszula Muszynska.
Вітаємо студентів з успішним завершенням проєкту! Пишаємося вами та бажаємо нових цікавих досліджень!
Пропонуємо ознайомитися з результатами співпраці студентів.
1. «The Language of Video Games»
J. Babiarz, М. Rokhanska, S. Chumachenko, Yu. Shulhach
Can you unravel the meanings of the following abbreviations: bb, NPC, GD, or ez? If not, you instantaneously need to mingle with the community of frequent computer games users or read the article «The Language of Video Games» where a group of Polish and Ukrainian students presents the results of the survey conducted among 51 respondents from a few European countries, asking them whether they would be able to decipher both abbreviations and computer slang. The outcome is quite startling, as lagging behind linguistic changes can lead to a lack of communication and consequently deepen the generation gap. Check for yourself!
Знаєте, що означають такі абревіатури, як bb, NPC, GD або ez? Якщо ні, то вам якомога швидше необхідно приєднатися до спільноти активних користувачів комп’ютерних ігор або прочитати статтю «Мова відеоігор», у якій група польських та українських студентів презентує результати опитування, проведеного серед 51 респондента з кількох європейських країн. Студенти запитували, чи можуть респонденти розшифрувати абревіатури та комп’ютерний сленг. Результати вражають. Відставання від мовних змін може призвести до браку комунікації і, як наслідок, поглибити розрив між поколіннями. Перевірте це самі!
2. «AI and Language Learning. Alternative Ideas for Learning a Language»
M. Stetsyk, V. Kaminska, Z. Krzemień, K. Karlowska, S. Ferens, A. Zhurbenko
The German poet, Johann Wolfgang von Goethe, wrote: «As many languages you know, as many times you are a human being,» and living in the global world, with the ever-pressing demand for foreign language users, calls for state-of-the-art methods and techniques to facilitate the acquisition process. The most recent tool, which is all the rage now, is the ubiquitous AI, where robots and applications come to the learners’ rescue. In this project by our Polish and Ukrainian students, the world of new technologies supporting language learning, such as Siri, Chat GPT or Babbel, has been systematically reviewed and described. Do you know and use them all?
Німецький поет Йоганн Вольфганг фон Гете писав: «Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти є людиною». Із постійним зростанням попиту на знання іноземних мов у сучасному глобальному світі виникає потреба в новітніх методах і техніках, які полегшують процес засвоєння мови. Найновіший інструмент, який зараз є надзвичайно популярним, це – повсюдно присутній штучний інтелект (AI), за допомогою якого роботи та застосунки допомагають у навчанні. У цьому проєкті, створеному нашими польськими та українськими студентами, систематизовано й описано світ нових технологій, які допомагають у вивченні мов, на зразок Siri, Chat GPT, Babbel. Чи ви знаєте усі ці інструменти і використовуєте їх?
Alternative Ideas for Learning a Language
3. «The Ability to Talk and Imitate Human Language by AI»
А. Byblyk, U. Muszynska, О. Mylymuk, Ye. Nalivkina
This wide-ranging, collaborative project by students of Silesian University of Technology and Lviv Polytechnic ponders upon a most urgent question in the field of science: whether we are still able to hear the difference between robot and human speech. The survey attempts at testing the potential of AI and checking the limits of its capacity in terms of linguistics. Seven AI chatbots, from Chat GPT to Snapchat, and eight humans were asked 15 questions inspired by Turing test, which involves distinguishing between computer and human speech. Can you separate the two? Would you be able to detect whose answers they are? Watch this fascinating video and find out for yourself!
Цей широкомасштабний спільний проєкт студентів Сілезької Політехніки та Львівської політехніки шукає відповідь на одне з актуальних питань у сфері науки: чи здатні ми почути й виявити відмінність між мовленням людини та мовленням, згенерованим штучним інтелектом. Проведене дослідження спрямоване на перевірку потенціалу штучного інтелекту та визначення його мовних можливостей. Сім чат-ботів ШІ, зокрема Chat GPT та Snapchat, а також вісім людей відповідали на запитання з різних тематичних галузей. Джерелом такого зацікавлення для розробників став тест Тюрінга, який передбачає розпізнавання комп’ютерного й людського мовлення. Чи зможете ви їх розпізнати? Чи зможете здогадатися, які відповіді надали люди, а які чат-боти? Відповідь знайдете в цьому надзвичайному відео!
4. «The Language of Games/Computer Applications – the Permeation of Game Words into Everyday Language»
О. Malysh, Z. Potocka, S. Salamakha
Are computer games and applications merely an innocuous yet time-consuming pastime? Can we discern the unique educational potential while clicking on the keyboard? This ingenious project proves that there is more to gaming than meets the eye, and expanding the players’ vocabulary can certainly be one of the added bonuses. The authors of the survey offer a few handy tips for exploiting the game world in the most beneficial way. If you wish to enjoy your play while progressing linguistically, watch this presentation and take notes.
Чи комп’ютерні ігри та застосунки – це лише невинне захоплення, яке займає багато часу? Чи можемо ми розгледіти унікальний освітній потенціал, коли клацаємо по клавіатурі? Цей оригінальний проєкт показує, що комп’ютерні ігри – це більше, ніж здається на перший погляд, і розширення словникового запасу гравців може бути тут одним із додаткових бонусів. Автори опитування пропонують кілька корисних порад щодо ефективного використання світу ігор. Якщо ви бажаєте отримувати задоволення від ігор й одночасно розвивати свої мовні навички, перегляньте цю презентацію і зробіть нотатки!
The language of games/computer applications – the permeation of game words into everyday language