Про нові можливості цифрової інклюзії, пошук рішень для людей з аутистичними розладами з використанням ІКТ і налагодження соціального партнерства для розвитку екосистеми альтернативної та додаткової комунікації йшлося 26 листопада 2020 року під час пресконференції «Цифрова інклюзія: роль технологій у соціальній інтеграції людей з розладами спектра аутизму і порушеннями мовлення» за участю заступника Міністра освіти та науки України Артура Селецького.
Головною темою заходу стала презентація ініціативи щодо об’єднання зусиль на національному рівні широкого кола учасників. Її основні цілі:
- розвиток у суспільстві культури підтримки дітей та дорослих з розладами спектра аутизму;
- забезпечення доступу до інструментів альтернативної додаткової комунікації усіх зацікавлених сторін, а не лише родин та освітян, які залучені до процесу реабілітації ментального здоров’я;
- популяризація соціального підприємництва та залучення в якості співробітників або самозайнятих людей із розладами спектра аутизму.
– Завдяки сучасним технологіям сьогодні існує багато способів, як можна допомогти здобувачам освіти з особливими освітніми потребами (ООП) адаптуватися до викликів та проблем, пов’язаних з їхнім станом: спілкуватися, навчатися, розвивати таланти та повноцінно жити. МОН вже розроблено проєкт Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з ООП у закладах та установах освіти, а також проєкт Наказу, яким передбачено включення до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з ООП (зокрема осіб з розладами аутичного спектра), призначених для забезпечення альтернативної та додаткової комунікації, – зазначив Артур Селецький.
Під час пресконференції йшлося також про роль цифрових технологій у проєктах соціального партнерства бізнесу, експертної спільноти, державних інституцій, громадських організацій для підтримки ментального здоров’я упродовж всього життя.
Крім того, учасники пресконференції, серед яких був, зокрема, Володимир Стасенко, професор кафедри дизайну та основ архітектури Національного університету «Львівська політехніка», обговорили такі питання:
- створення єдиного шаблону електронних вебресурсів для людей з ООП та його подальше впровадження;
- роль університетів у становленні інклюзивного навчання у вищій освіті, зокрема залучення студентів до соціального супроводу та формування недискримінаційного суспільства;
- універсальний дизайн інфраструктури будівель;
- дистанційні послуги у сфері освіти та основні інструменти інклюзивного навчання.