На запит освітян Німеччини 4 вересня 2024 року наукові співробітниці Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою Національного університету «Львівська політехніка» Галина Бойко та Оксана Трумко на запрошення Роксолани Рахлецької, директорки Української суботньої школи «Сонце в долонях» (Франкфурт-на-Майні), провели науково-методичний семінар «Навчальні видання МІОКу: новітні підходи до викладання української мови».
Цей захід відбувся онлайн та об’єднав 37 педагогів і вчителів української мови як іноземної з різних куточків Німеччини. Адже сьогодні перед освітянами стоїть багато викликів: збереження мови, поширення знань про Україну, виховання за кордоном мільйонів українських дітей, які вимушено через війну покинули свій дім, та дітей української діаспори. Тому важливо об’єднати педагогів за кордоном і науковців з України для напрацювання спільних інтелектуальних продуктів.
Для українських суботніх і недільних шкіл Галина Бойко презентувала навчальний посібник (абетка) «Мої друзі», складений відповідно до Стандарту державної мови «Українська мова як іноземна. Рівні володіння А1-С2», який є єдиною уніфікованою системою визначення рівнів володіння української мови та містить чіткий перелік комунікативних умінь і навичок. Поділилася основними ідеями в роботі на заняттях із посібником за всіма видами мовленнєвої діяльності – слухання, читання, говоріння, письмо – й наголосила на важливості використання українознавчого компоненту в тематичному словнику під час вивчення абетки. Висвітлила проблеми проведення уроків у класі з різновіковою та різнорівневою авдиторією із залученням матеріалів посібника «Мої друзі», скерувала педагогів та освітян ознайомитися з методикою навчання початкового рівня (першого ступеня) А1 учнів початкової школи й націлила вчителів до творчого підходу під час роботи у класі на основі абетки як відкритої платформи для вивчення української мови.
Оксана Трумко розповіла, як видання «Ключ до України: міста і люди» та «Спіймай Сковороду» можна використати для викладання української мови у школах Німеччини. Адже цьогоріч українська мова є навчальним предметом «Друга іноземна мова» у землі Гессен. Висвітлила структуру посібників, систему дотекстових і післятекстових вправ, завдання для роботи у парах та групах, ідеї для проєктів і мовні ігри тощо. Говорила про роль текстів, розроблених чи адаптованих для читання і слухання, у навчанні української мови, отриманні знань про Україну, її історію та культуру.
Тож ця зустріч стала продовженням співпраці освітян із-за кордону та науковців МІОКу.