З 2 березня по 20 квітня 2024 року в рамках реалізації проєкту Erasmus+ Jean Monnet European experience in the promotion of heritage and cultural tourism (101085171 – EEPHCT – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) на кафедрі менеджменту організацій Інституту економіки і менеджменту Львівської політехніки тривав факультативний курс «Європейський досвід популяризації історичної спадщини та культурного туризму» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (IV курс).
Під час проходження курсу здобувачі набули теоретичних знань і практичних навичок для використання європейського досвіду популяризації історичної спадщини та культурного туризму в Україні. Курс передбачав:
- вивчення основних понять, методів, інструментів, принципів, технологій та особливостей управління історичною спадщиною і культурним туризмом;
- ознайомлення з цифровізацією об’єктів історико-культурної спадщини й особливостями сучасного організаційного та законодавчого забезпечення управління історичною спадщиною і сферою культури в Україні та ЄС;
- розуміння специфіки маркетингу музеїв та місць культурної спадщини на прикладі ЄС.
Упродовж курсу студенти ознайомилися з різноманітними аспектами цієї галузі завдяки лекціям викладачів кафедри менеджменту організацій:
- Ігор Кулиняк, керівник проєкту, к.е.н., доцент, зосередив увагу на європейському культурному туризмі як інструменті міжкультурної комунікації між Україною та країнами-членами ЄС, а також презентував технології культурного туризму, акцентуючи на принципах партнерства на регіональному рівні між ЄС та Україною;
- Олег Карий, д.е.н., завідувач кафедри менеджменту організацій, висвітлив тему маркетингу та PR для музеїв та об’єктів культурної спадщини, підкресливши важливість цих аспектів на прикладі країн Європи;
- Соломія Огінок, к.е.н., доцентка, звернула увагу на європейський досвід у сфері управління об’єктами історико-культурної спадщини та особливостях сучасного історико-культурного туризму в Україні та країнах ЄС;
- Юлія Бондаренко, к.е.н., доцентка кафедри, ознайомила студентів з темою управління об’єктами історичної і культурної спадщини та процесами глобалізації, а також врахування критичних аспектів у популяризації історико-культурної спадщини в глобалізованому світі;
- Любов Прокопишин-Рашкевич, к.е.н., доцентка, висвітлила тему цифровізації об’єктів історико-культурної спадщини, демонструючи, як цей чинник сприяє розвитку туризму, поділилась європейським досвідом, корисним для подальшого використання в Україні; також лекторка розглянула розвиток історико-культурної спадщини як основу для дій в ЄС та Україні, підкресливши його значення для створення інноваційних стратегій туризму.
Цей курс дав змогу студентам поглибити знання у сфері популяризації культурного туризму, озброївши їх цінними інструментами, які можуть бути використані для розвитку та збереження історичної спадщини України з використанням передового європейського досвіду. Курс сприяв значному розширенню горизонтів студентів у сфері популяризації історичної спадщини та культурного туризму. Він забезпечив студентам цінні знання, які вони можуть використовувати для розвитку туристичної галузі в Україні. Особливий акцент на європейському досвіді дав змогу ознайомитися з передовими практиками управління культурною спадщиною та популяризації культурних туристичних маршрутів.
Крім теоретичних знань, студенти отримали практичні навички, які допоможуть їм у подальшій кар’єрі у сфері туризму. Студенти оволоділи необхідними інструментами маркетингу та PR для успішної просування музеїв та історичних пам’яток. Курс також сприяв розвитку культурного мислення студентів, що стимулюватиме створення нових інноваційних проєктів у галузі туризму й культурної спадщини.
Загалом курс «Європейський досвід популяризації історичної спадщини та культурного туризму» став важливим кроком у підготовці майбутніх фахівців, які зможуть ефективно застосовувати свої знання та навички для розвитку туристичної індустрії в Україні, спираючись на кращий європейський досвід.