Надія Любомудрова, доцент кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Інституту економіки і менеджменту:
– У мої студентські роки найбільшою мотивацією для студента була підвищена стипендія і самодисципліна. Оскільки альтернативних методів навчання майже не існувало (був лише лектор і література, яку можна було взяти у студентській бібліотеці), то основну інформацію ми отримували на парі. Лінивці переписували конспекти у своїх одногрупників.
Нині слово «студент», яке перекладають як «сам навчаюся», починає виконувати свою пряму функцію, бо крім основних занять в університеті, він може черпати потрібну інформацію з різних джерел: освітніх, онлайн-платформ тощо. До того ж, теперішні студенти знають одну або кілька іноземних мов, що підвищує їхні можливості, а система подвійних дипломів дозволяє навчатися в інших країнах й отримувати різні знання. Водночас так можна вивчати світ, розвивати своє хобі і, власне, знайти себе.
Коли я була студенткою, то нас за кордон майже не випускали, хоча на тодішньому інженерно-економічному факультеті найкращі студенти після третього курсу могли під час літніх канікул проходити практику у Цвіккау (НДР). Мені пощастило потрапити до числа щасливчиків, що, безперечно, позитивно вплинуло на дальше навчання.
Уважаю, першокурсникам треба з перших днів подбати про свою самоорганізацію і не піддаватися спокусам життя: не варто гаяти час на сидіння в соцмережах, непродуктивні обміни інформацією, нічні клуби тощо. Самодисципліна й самомотивація – найосновніші критерії для студента. Треба навчитися розуміти: що потрібно найбільше, а що краде час, адже час – найцінніший ресурс, який повернути неможливо. Тому вже від перших днів навчання треба навчитися ефективно керувати своїм часом.