У Львівській політехніці відбувся масштабний форум, у межах якого директори інститутів нашого університету мали нагоду дізнатися про головні напрями розвитку дуальної освіти в Німеччині та обговорити можливості поглиблення співпраці, яка розпочалася ще у 2015 році.
― У 2015 році Торгово-промислова палата міста Ерфурт (Німеччина) і Львівська політехніка заснували Німецько-Український освітній центр як складову нашого університету. В такому контексті ми пропрацювали до 2019 року. А тоді започаткували співпрацю з компанією FAV Service gGmbH, яка фактично повністю опікується нашими студентами, що їдуть на стажування до Німеччини. Завдяки такому співробітництву ми вийшли вже на ширший рівень і набули більше можливостей для наших студентів, ― розповів очільник Німецько-Українського освітнього центру Денис Невінський.
«Мережевий форум: професійні перспективи у транснаціональному масштабі 2021/2022», який проходив у Львівській політехніці, зібрав представників чотирьох сторін співпраці ― Львівської політехніки, Торгово-промислової палати Ерфурта в особі президента Дітера Баугауса і заступника генерального директора Торгово-промислової палати Томаса Фальбуша, фірми FAV Service gGmbH, а також представників підприємств, де стажуються студенти-політехніки.
У межах форуму обговорили питання відродження економіки в післяковідний час, а також презентували дуальну освіту Німеччини та практичний досвід використання дуальної освіти на прикладі підприємства «Континенталь». Окрему увагу приділили німецькому проєкту «Професійні перспективи у транснаціональному масштабі 2021/2022».
Завершився форум підписанням тристоронньої угоди між Торгово-промисловою палатою, фірмою FAV Service gGmbH і Львівською політехнікою.
― Ідея форуму полягала в тому, щоб продемонструвати, як працює дуальна освіта в Німеччині, адже Німецько-Український освітній центр пропонує студентам за дуальною системою здобути подвійний диплом. Ми уклали угоду, що передбачала можливість для директорів наших інститутів, які планують впроваджувати дуальну освіту, поїхати до Німеччини, щоб на власні очі побачити, як цей процес відбувається там, як здобувають теоретичні знання і як та де саме студенти практикуються. І це дуже корисний досвід. У Німеччині, наприклад, вивчення теорії поділяють на два рівні ― навчання на підприємстві та у професійній чи вищій школі. Університетський рівень передбачає, що половину навчального часу студенти вивчають теорію, а ще половину ― стажуються на підприємстві. Що ж до професійної освіти, то третину часу ― теорія, а дві третини ― робота на підприємстві, ― додав Денис Невінський.
Фактично цей форум заклав фундамент для того, щоб директори інститутів Політехніки могли в майбутньому трансформувати нашу освіту, аби вона була схожа на німецьку, і започаткувати та продовжити побудову дуальної освіти в нашому університеті.
З 13 до 21 листопада проректор з науково-педагогічної роботи і соціального розвитку Роман Корж, директор Німецько-Українського освітнього центру Денис Невінський та директори ІАПО, ІЕСК, ІБІС, ІППТ, ІМІТ, ІКТА перебували з робочим візитом у Німеччині.
На сьогодні наймасштабніше цей процес у Львівській політехніці відбувається на ІТ-спеціальностях.
― У Львівській політехніці стараємося напрацювати механізми, щоб студенти різних спеціальностей мали можливість здобувати таку освіту. Ми розуміємо, що найбільша проблема ― це платоспроможність підприємств, адже німецька модель передбачає виплату студентам-стажистам стипендії від підприємства, де вони навчаються. На жаль, ситуація з карантином призупинила деякі процеси у співпраці з українськими підприємцями, та ми працюємо над тим, щоб передовсім привести закордонних інвесторів до університету та України. Якщо нам вдасться це зробити, то матимемо добрі перспективи для розбудови дуальної освіти тут, ― наголосив директор Німецько-Українського освітнього центру Львівської політехніки.