Під пильним оком фахівців Політехніки перебуває більшість шляхопроводів Львова

Богдана Стефура, Центр комунікацій Львівської політехніки
Шляхопровід у Львові

Саме політехніки періодично інспектують технічний стан цих споруд. У вересні минулого року Департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради замовив обстеження технічного стану шляхопроводу через залізничну колію на вулиці Кульпарківській, а в листопаді фахівці Галузевої науково-дослідної лабораторії № 88 Інституту будівництва та інженерних систем — науковий керівник Віктор Кваша та завідувачка лабораторії, кандидатка технічних наук Любов Салійчук — провели детальний огляд споруди відповідно до чинних норм і державних стандартів. Дозвіл на виконання саме цього виду робіт забезпечено кваліфікаційним сертифікатом, виданим Любові Салійчук Атестаційною архітектурно-будівельною комісією «Гільдія проєктувальників у будівництві».

Стояло завдання виявити й зафіксувати дефекти та пошкодження, щоб надалі визначити обсяг ремонтних робіт. Під час обстеження фахівці оцінили технічний стан мостового полотна та несучих конструкцій шляхопроводу, виявили й описали дефекти, які виникли в процесі експлуатації. Крім того, проаналізували стан об’єкта за критеріями працездатності несучих конструкцій для подальшого його використання.

За результатами ретельного огляду об’єкта фахівці Львівської політехніки дали експертну оцінку технічного стану шляхопроводу і поставили остаточний «діагноз» — непрацездатний. Тож із 15 січня 2025 року рух великогабаритного та вантажного транспорту заборонено, а для громадського транспорту ширину проїзної частини обмежено на метр з обох боків.

— Часткові пошкодження шляхопроводів виявлені й на інших вулицях міста Львова, — розповідає завідувачка ГНДЛ-88 Любов Салійчук, — але деякі з них перебувають на балансі Укрзалізниці, і наразі над проєктами їх відновлення працюють залізничники. Найбільше дефектів утворюється на їздовому полотні, яке перебуває під безпосередньою дією рухомого навантаження, впливом кліматичних факторів і навколишнього середовища. Руйнування покриття та вибоїни здебільшого спостерігаються біля деформаційних швів. Пошкодження завглибшки 50–60 мм перешкоджають нормальному руху транспорту, що призводить до різкого зростання динамічної дії на прольотну будову. Реконструкція шляхопроводу на вулиці Кульпарківській здійснюватиметься у першу чергу. Зволікати нема куди. Попри те, що бюджетні кошти обмежені, відкладати реконструкцію на завтра небезпечно, оскільки стан споруди аварійний і можливі ризики обвалу.

Після обстеження об’єкта спеціалісти ГНДЛ-88 зробили конкретні висновки та надали фахові рекомендації. Щоб не допустити погіршення технічного стану мостових конструкцій і убезпечити від виникнення аварійної ситуації ще до початку реконструкції рекомендовано відновити гідроізоляцію проїзної частини і тротуарів, а також водовідводу.

Для довідки: міст збудований у 1978 році. Його вік майже 50 років. Свій резерв експлуатації гідроізоляції та деформаційних швів він практично вичерпав.

Шляхопровід у Львові Шляхопровід у Львові Шляхопровід у Львові Шляхопровід у Львові Шляхопровід у Львові Шляхопровід у Львові