Саме на SMM-ника скидається відповідальність за продажі

Адріана Кец, студентка кафедри журналістики та засобів масової комунікації
Скріншот з онлайн-зустрічі

2 травня відбувся захопливий і пізнавальний вебінар, присвячений особливостям роботи у сфері медіа та тонкощам професії SMM-менеджера. Ірина Гірман, прес-секретар народного депутата України та SMM-спеціалістка, розповіла студентам кафедри журналістики та засобів масової комунікації Львівської політехніки про свій п’ятирічний досвід у цій галузі й поділилася цікавими висновками та нюансами роботи в різних медійних сферах.

Уже з 16 років Ірина була активно залучена до громадської діяльності, фотографувала події й писала тексти для громадських організацій. Поетапно потрапила у світ політики через працю в прес-службі політичної партії, де опанувала перші навички в SMM.

Ірина ознайомила студентів з особливостями роботи SMM-менеджера у політичній партії, де основною метою є донесення меседжу до суспільства.

— Якщо говорити про роботу в прес-службі політичної партії, то тут треба розуміти, що SMM не всюди однаковий, — зазначила вона, розкривши, що в цій галузі велику увагу надають підготовці до майбутніх виборів та поширенню інформації про діяльність представників партії.

Робота SMM-ника у прес-службі передбачає багатофункціональність: від монтажу відео до редагування текстів і роботи з редакторами.

— Ти мусиш орієнтуватись у всіх цих сферах, тому що якщо не орієнтуєшся, то все одно питають з тебе, — зауважила SMM-спеціалістка.

Ірина Гірман розповіла і про другий етап своєї кар’єри у сфері медіа, який пов’язаний з роботою в Таємній аптеці-музеї. Тут її завданням було не лише популяризувати музей, а й забезпечувати прибуток. SMM-менеджер має переконувати львів’ян у привабливості цього місця, заохочуючи їх відвідати музей і придбати сувеніри

— Саме тут на SMM-ника скидається відповідальність за продажі, — пояснила Ірина.

Відмінність між роботою в аптеці й у політичній сфері полягала в тому, що в аптеці найперше звертали увагу на прибуток. Замість популяризації політичних позицій SMM-менеджер мав доносити до аудиторії ідею, що відвідування музею подарує задоволення та незабутні враження.

Третій етап її кар’єри пов’язаний з роботою в літописі, історичній агенції, що була цілком дистанційною. Тут Ірина мала донести історичні факти та події до широкої аудиторії, роблячи їх цікавими для пересічного українця. Одна з особливостей цієї роботи — треба глибоко знати історію та вміти ефективно комунікувати.

Нарешті, Ірина розповіла про свою нинішню роботу прес-секретарем у депутата, яка виявилася найспецифічнішою з усіх її досвідів. Вона поділилася:

— Це робота з інстаграмом, фейсбуком, тіктоком, твіттером, ютубом, журналістами. Це постійна присутність на подіях, які відбуваються у Львові й іноді в Києві. Тому що депутат Верховної Ради їздить на сесії до Києва.

Водночас ця робота сприяє особистісному розвитку, дає можливість познайомитися з різними людьми та побачити зсередини, як функціонує політична «машина». Насамкінець Ірина Гірман наголосила на важливості спільності цінностей працівника та роботодавця в будь-якій сфері, оскільки це визначає рівень комфорту й задоволення від роботи. Її досвід роботи в різних сферах медіа надихнув учасників вебінару на пошук власного професійного шляху та розвиток у медіаіндустрії.