«Цифрові інструменти в освіті»: відбулася всеукраїнська зимова школа, організована за участю політехніків

За матеріалами порталу «Освіта Львівщини»
Фото зі школи

У Трускавці відбулася чотириденна Всеукраїнська очно-дистанційна зимова школа «Цифрові інструменти в освіті. Тенденції, запити, виклики». Організаторами заходу були Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України та Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», а також громадські організації і партнери.

До участі у зимовій школі зареєструвалось понад 1700 учасників, більші як 200 освітян прибули до Трускавця, інші долучились до навчання дистанційно – з усіх куточків України. Слухачами школи стали педагогічні, наукові та науково-педагогічні працівники, керівники та заступники керівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної, фахової передвищої та вищої освіти, спеціалісти відділів, управлінь і департаментів освіти, працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, міських та районних відділів освіти, керівники відділів освіти ОТГ, аспіранти, студенти закладів освіти та інші зацікавлені особи.

Учасники заходу мали нагоду підвищити власну компетентність щодо використання штучного інтелекту в освітній діяльності й формування безпечного освітнього середовища з використанням базових знань з кібербезпеки та кіберзахисту. Також у програмі навчання було впровадження сучасних освітніх проєктів у закладах освіти, інноваційних моделей і технологій дистанційного навчання.

Маргарита Носкова, директорка Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти Львівської політехніки, зазначає:

«На мою думку, етап впровадження цифрових технологій в освітню систему вже минув. І сьогодні ставити питання «використовувати чи ні цифрові інструменти?» вже не доречно. Ми живемо у світі цифрових технологій – і у нас вже нема такого вибору…

Якщо кілька років тому ми обирали напрям і темп власного цифрового розвитку, то з появою штучного інтелекту та його блискавично стрімким розвитком, проникненням у практично всі сфери життя і бізнесу наша мета змінилась. Важливо не втратити контроль над процесами розвитку цивілізації, не стати керованими тим, кого ми самі створили…

Треба навчитися самим і навчити інших використовувати ШІ та інші цифрові інструменти й ресурси, які вже є або ще тільки будуть, на благо людям. І тут ключова роль у педагогів. Важливо спиратись на досвід попередніх поколінь та інтуїтивне розуміння сучасної «цифрової» молоді. Важливо, передусім, залишатись людьми й пам’ятати, що всі інновації – лише інструменти для вдосконалення нашого життя та побуту, нашого розвитку. В синергії та гармонії, впевнена, ми досягнемо бажаного».

Докладніше – на порталі «Освіта Львівщини».