Що таке емоційний інтелект, як із ним працювати та як урегулювати свої емоції – про це під час нещодавнього тренінгу розмірковували працівники Науково-технічної бібліотеки Львівської політехніки.
– У Науково-технічній бібліотеці ми організували тренінг на тему «Емоційний інтелект», – розповідає завідувачка відділу навчання та розвитку персоналу Надія Любомудрова. – З огляду на те, що тепер ми перебуваємо в умовах карантину, більшість структурних підрозділів працює в режимі чергування. Бібліотека належить до таких місць, де можливий ризик недотримання соціальної дистанції. Тому її працівники працюють почергово, відтак ми вирішили разом із керівництвом бібліотеки організувати для них такий тренінг. Тобто передовсім зауважу, що цей захід відбувся за бажанням самих працівників, які цього дня були присутні на своїх робочих місцях.
Згідно з протиепідемічними заходами, загальна кількість учасників тренінгу становила 15 осіб.
– Зазначу, що за два ні до тренінгу ми провели опитування, в якому взяли участь 50 працівників бібліотеки. Це дало нам змогу визначити середній рівень емоційного інтелекту працівників бібліотеки. Наголошу на тому, що показник виявився дуже добрим і більша частина працівників володіє високим рівнем емоційного інтелекту, – додає Надія Любомудрова. – Ми ставили собі за мету, щоб тема емоційного інтелекту прозвучала для працівників такою позитивною, радісною нотою, щоб, проживши емоції тренінгу, вони ще й у гарному настрої пішли додому і щоб робочий тиждень зафіксувався в них як радісна подія. Це та мета, яку ми собі ставили і якої успішно досягли.
Щодо бібліотеки, то тут варто додати, що з цією структурою ми співпрацюємо вже давно, і її працівники часто й залюбки беруть участь у такого роду подіях. Обрали для них саме тему емоційного інтелекту, бо вже майже рік перебуваємо в режимі турбулентності, у світі, де між позитивом і негативом постійно відбуваються коливання, виникають різноманітні емоційні хвилі, і хочеться, щоб наші працівники навчилися керувати своїми емоціями, а це одна з функцій емоційного інтелекту.
За словами Надії Любомудрової, тренінг провела фахівчиня відділу навчання та розвитку персоналу Ольга Задорожна, яка водночас є ще студенткою – магістринею Львівської політехніки. У своїй науковій роботі дівчина розробила тренінг на тему емоційного інтелекту, відтак завдяки відділу навчання та розвитку персоналу реалізувала його на практиці.
– Я є науковим керівником Олиної магістерської роботи. Хочу сказати, що вона з емоційним інтелектом працює два роки, має багато публікацій і широке бачення цієї тематики. Ми навіть написали спільну наукову статтю щодо цієї теми, тому вона, власне, і взялася за проведення такого тренінгу, який став її практичним доробком у магістерській роботі, – каже доцентка кафедри менеджменту персоналу та адміністрування Львівської політехніки Роксолана Винничук. – Під час тренінгу Оля розповіла базову інформацію, а саме: що таке емоційний інтелект, як із ним працювати, як урегулювати свої емоції, як ладнати з ними, які є базові емоції, а також провела кілька практичних вправ, що страшенно сподобалися учасникам. Вони усміхалися, що дуже важливо для нас.
Додам, що такі тренінги – це взаємозв’язок теорії і практики. У нас студенти не лише здобувають знання теорії, а ще й мають змогу опанувати практичні навички. На прикладі Олі ми показуємо, що наш університет випускає магістра з багатою теоретичною та практичною базою знань. Вона, як фахівчиня відділу, талановита студентка, пройшла тут практику, провела тренінг. Наш відділ організував їй майданчик, де вона може пробувати себе і реалізовувати в обраній сфері. І тут спостерігаємо певний двосторонній ефект. Ми як відділ працюємо, а вона вдосконалюється як практик. Тобто з університету студентка виходить справжньою фахівчинею з величезним багажем теоретичних та практичних знань.