15 травня 2024 року у постійно діючій спеціалізованій раді Д 35.052.24 Національного університету «Львівська політехніка» відбувся захист докторської дисертації за спеціальністю 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти». Це перша докторська дисертація з педагогіки, яка захищена у стінах Львівської політехніки.
Дисертантка, кандидат педагогічних наук, доцентка Маргарита Носкова, директорка Центру інноваційних освітніх технологій Інституту права, психології та інноваційної освіти, доцентка кафедри педагогіки та інноваційної освіти, написала дисертаційну роботу без наукового консультанта, самостійно.
Тема дисертації – «Теорія і практика використання дистанційного навчання у професійному розвитку вчителів закладів загальної середньої освіти» – надзвичайно актуальна для сучасної української освіти. Дослідження та педагогічний експеримент наукової розвідки відбувався на базі Центру інноваційних освітніх технологій нашого університету в рамках реалізації регіонального освітнього проєкту «Moodle – це про100!», що включений у Програму розвитку освіти Львівської області на період 2021–2025 років та покликаний формувати й розвивати у закладах освіти Львівщини єдині електронні освітні середовища закладів освіти, готувати до їх використання вчителями та викладачами під час викладання навчальних предметів незалежно від форми організації освітнього процесу.
Розроблена Маргаритою Носковою система використання дистанційного навчання у професійному розвитку вчителів закладів загальної середньої освіти, що обґрунтована й описана у докторській дисертації, вже впроваджена у багатьох закладах освіти не лише Львівщини, а й в інших областях України. Навчання у Центрі інноваційних освітніх технологій Львівської політехніки пройшли понад 10 тисяч педагогів практично зі всіх регіонів України, на авторських дистанційних курсах Маргарити В’ячеславівни – понад 2 тисячі.
Практичне значення дисертаційної роботи відзначили й опоненти під час своїх виступів, зокрема член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту цифровізації освіти НАПН України Олег Спірін, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, професорка кафедри комп’ютерних наук Київського столичного педагогічного університету імені Бориса Грінченка Наталія Морзе та доктор педагогічних наук, професор, професорка кафедри інформатики та методики її викладання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Оксана Романишина.
Докладну інформацію про дисертацію та засідання постійно діючої спеціалізованої вченої ради можна знайти на сайті Львівської політехніки.