Упродовж тижня викладачі різних навчальних закладів та вчителі шкіл мали можливість підвищити свою кваліфікацію у застосуванні цифрових інструментів в освітньому процесі під час Літньої школи «Цифрова освіта для викладачів. Доповнена реальність в освіті». Її організувала кафедра автоматизованих систем управління Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Національного університету «Львівська політехніка» в межах виконання освітнього проєкту Erasmus+ напряму Жан Моне модуль «Доповнена реальність в освіті: впровадження європейського досвіду» (Augmented Reality for Education: implementation of European experience, № 101085772 – AR4EDU – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH).
Із цікавими презентаціями та воркшопами, присвяченими сучасним трендам розвитку цифрових технологій та їхньому впливу на освітній сектор, виступили керівник проєкту, завідувач кафедри автоматизованих систем управління професор Василь Теслюк, і доцентка кафедри АСУ Анастасія Дорошенко.
Надзвичайно цікавою та пізнавальною для слухачів Літньої школи була презентація Дмитра Островки, iOS Product Engineer у компанії Readdle, PhD, який здійснює свої наукові дослідження у напрямі доповненої реальності. У презентації було детально розглянуто історію виникнення доповненої реальності, відмінності між доповненою та віртуальною реальностями, процес створення 3D-моделей для доповненої реальності, акцентовано на важливих нюансах, на які варто зважати для досягнення повної реалістичності, показано цікаві приклади.
Захопливе знайомство зі світом доповненої та віртуальної реальності продовжив виступ Андрія Гривняка, співзасновника компанії SKEIRON, Lead в Museum 3D. Компанія SKEIRON не лише створює надзвичайно детальні та фантастично гарні 3D-моделі історичних будівель та об’єктів України, таких як церкви, палаци, музеї, університети, які можна переглядати у доповненій та віртуальній реальності, але й виконує надзвичайно важливу сьогодні функцію збереження української архітектурної спадщини для наступних поколінь. Із презентації Андрія Гривняка слухачі школи дізнались, які технології використовують для створення таких моделей та яке для цього потрібно обладнання.
Абсолютне захоплення серед слухачів школи викликала можливість прогулятись презентованими моделями відомих архітектурних пам’яток, використовуючи окуляри для віртуальної реальності Oculus Quest 2, які є у лабораторії доповненої та віртуальної реальності кафедри АСУ.
Щоденні інтерактивні воркшопи цілковито захоплювали учасників, надаючи їм можливість працювати із найсучаснішими продуктами, розробленими для цифрової освіти, й більш того – генерувати власні ідеї корисних застосунків для навчання та реалізовувати їх.
Було продемонстровано багато цікавих готових рішень, які можуть бути корисними для викладачів загальноосвітніх шкіл під час викладання таких дисциплін як фізика, хімія, історія, географія та багато інших і які використовують технології віртуальної реальності. Також було розглянуто кращі практики та рекомендації щодо імплементації цих продуктів у навчальний процес.
Цікавою та продуктивною частиною літньої школи став обмін досвідом між викладачами, в межах якого учасники мали можливість презентувати власні розробки й поширювати кращі практики та новітні інноваційні підходи, які вони використовують у викладанні. Зокрема, низку цікавих рішень для роботи над груповими проєктами презентувала доктор хімічних наук, професорка кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології Інституту хімії та хімічних технологій Марина Стасевич.
Велике захоплення колег викликала також презентація власної методичної розробки доцента кафедри технічної механіки та інженерної графіки Сергія Комарова, який продемонстрував використання 3D-моделювання і технологій доповненої реальності у викладанні загальнотехнічних дисциплін механічного спрямування («Теоретична механіка», «Технічна механіка», «Теорія механізмів і машин», «Деталі машин»), а також розповів про особливості використання хмарних сервісів компанії Autodesk у навчальному процесі.
Час Літньої школи минув швидко і плідно, слухачі провели його активно та з користю, згенерувавши багато нових ідей для подальшого розроблення власних цифрових технологій для освіти з використанням доповненої та віртуальної реальності.
Докладний фоторепортаж – на сторінці проєкту AR4EDU у соцмережі Фейсбук.