Цьогоріч Літня школа «Європейський підхід до штучного інтелекту», організована в межах міжнародного освітнього проєкту Erasmus+ напряму Жан Моне «Надійний штучний інтелект: європейський підхід» (№ 101085626 – TrustAI – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) об’єднала близько 60 енергійних, вмотивованих та готових зануритись у світ ШІ.
Програма Літньої школи була дуже насиченою: від 26 до 30 серпня студенти брали участь у практикумах та воркшопах, слухали лекції запрошених спікерів, які розглянули сучасні технології ШІ, їхні можливості, перспективи, обмеження, а від 1 до 15 вересня реалізовували власні проєкти, презентація яких відбулась 20 вересня. Серед розробок було багато корисних систем: медичні системи виявлення інсультів, діагностики онкологічних захворювань, оцінювання клієнтів банків, освітні та рекрутингові системи. Розроблені моделі не лише показали високу точність, але й пройшли моніторинг упродовж використання, також було здійснено оцінку надійності розроблених систем відповідно до вимог AI Act.
У межах Літньої школи запрошена спікерка Ольга Нарушинська, Lead Data Scientist у фінтех-компанії та консультант із Data Science / Artificial Intelligence, виступила із доповіддю «(Не)Довіряй своїм моделям, або як моніторити моделі у реальному житті», в якій розповіла про важливість моніторингу розроблених та імплементованих систем ШІ в процесі використання. Також лекторка провела цікавий воркшоп, де студенти отримали можливість попрактикуватись у моніторингу моделей штучного інтелекту.
Ще одним запрошеним спікером був Мар’ян Федів, Software Engineering Team Leader компанії EPAM Systems, який розповів про сучасний стан такого популярного напряму як Big Data, його особливості, технології та використовувані підходи, повідомив про кращі практики та цікаві задачі використання Big Data.
Координаторка проєкту, доцентка кафедри автоматизованих систем управління Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій Львівської політехніки Анастасія Дорошенко розповіла про сучасні напрями штучного інтелекту, задачі, які розв’язують за допомогою ШІ, а також про різні алгоритми, які для цього використовують. Велику увагу було приділено таким проблемам у використанні систем ШІ як упередженість та забезпечення справедливості. Спікерка розглянула різні типи зміщень, що можуть виникати в системах ШІ, а також на прикладах продемонструвала методи їх усунення. На організованому воркшопі студенти мали можливість власноруч розв’язати практичну задачу, використовуючи алгоритми машинного навчання.
Окрему секцію літньої школи було присвячено генеративному ШІ та, зокрема, таким популярним сьогодні продуктам як ChatGPT та Midjourney. У межах секції студенти не лише дізналися, що таке генеративний ШІ, але й протестували роботу згаданих систем, пропонуючи їм завдання різного рівня складності та творчості. Проаналізувавши отримані результати, перейшли до другої частини, присвяченої вивченню й розумінню такого поняття як надійний штучний інтелект, етичний ШІ.
Було також розглянуто європейський підхід до машинного навчання, зокрема EU AI Act, як нову нормативну базу щодо ШІ у ЄС, яка передбачає підхід до створення систем ШІ, заснований на оцінці ризиків. Обговорення майбутнього розвитку систем штучного інтелекту, необхідності його регулювання та ознайомлення з прикладами використання без дотримання вимог етичності породило палкі дискусії, цікаві думки та ідеї серед слухачів літньої школи.