4 жовтня 2023 року в рамках проєкту «Європейські студії для технічних спеціальностей у Національному університеті «Львівська політехніка» (EUSTS) за підтримки програми ЄС Еразмус+ напряму Жан Моне в офлайн-форматі відбувся інтерактивний захід «Поширення кращих практик викладання європейських студій та створення міждисциплінарних програм у закладах вищої освіти України: обмін досвідом з викладачами Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій». Івент було організовано командою Навчально-наукового центру «Європейські студії для технічних університетів» Львівської політехніки спільно з учасниками проєктів «Захист персональних даних в ЄС» (DataProEU), «Надійний штучний інтелект: європейський підхід» (TrustAI), «Доповнена реальність в освіті: впровадження європейського досвіду» (AR4EDU), які реалізуються в Університеті.
У своєму виступі професорка Ярина Турчин (керівниця проєкту EUSTS) поділилася інформацією щодо особливостей впровадження європейських студій в Національному університеті «Львівська політехніка». Опираючись на дані соціологічних опитувань, проведених НЦЦ «Європейські студії для технічних університетів», обґрунтувала доцільність і перспективність запровадження міждисциплінарних програм, які викликають особливе зацікавлення у студентів технічних спеціальностей, наприклад, цифрова політика ЄС, енергетична політика ЄС, кліматична стійкість ЄС тощо.
Доцентка Наталія Вовк (учасниця проєкту EUSTS) зупинилася на основних викликах під час імплементації європейських студій в університеті, як-от:
- заохотити студентів до вибору дисциплін;
- зробити заняття цікавими;
- урізноманітнити навчальний процес;
- актуалізувати навчальні матеріали;
- постійно популяризувати новини та результати проєкту EUSTS;
і запропонувала рішення до їхнього розв’язання, продемонструвавши найкращі практики та результати.
Керівниця проєктів DataProEU і TrustAI доцентка Анастасія Дорошенко ознайомила з кращими методиками реалізації зазначених проєктів напряму Жан Моне, наголосивши на важливості популяризації знань про захист персональних даних та імплементації такого досвіду ЄС в Україні. Особливу увагу закцентувала на результатах і практиках проведення Літньої школи Data Privacy in IoT, а також Data Protection Day, які користуються неабияким зацікавленням у студентів.
На завершення заходу керівник проєкту AR4EDU професор Василь Теслюк ознайомив слухачів із досвідом ЄС у впровадженні цифрових технологій (доповненої реальності) у навчальний процес. Продемонстрував європейські стандарти цифрової компетентності громадян, студентів та освітян й обґрунтував актуальність їхнього впровадження в національний освітній простір. Чимало уваги було приділено питанню інновацій у навчанні та дослідженнях, включаючи розробку відкритих онлайн-курсів і використання інструментів змішаного навчання. Важливо, що такий позитивний досвід уже існує в ІКНІ. Також було продемонстровано результати Літньої школи «Цифрова освіта для студентів. Доповнена реальність в освіті», під час якої студенти Національного університету «Львівська політехніка» мали можливість працювати із найсучаснішими продуктами, розробленими для цифрової освіти, генерувати власні ідеї корисних застосунків для навчання та реалізовувати їх. Професор Теслюк на практиці продемонстрував освітні можливості 3D-окулярів доповненої віртуальної реальності, розкрив методику їхнього використання у навчальному процесі країн ЄС, що викликало особливий інтерес в учасників івенту.
За виступами учасників відбулася активна й результативна дискусія. З’ясовано спільні тематичні зацікавлення проєктантів Жан Моне в Національному університеті «Львівська політехніка», кращі практики та подальші перспективи щодо запровадження нових модулів та освітніх програм з європейських студій.
Практичну частину заходу із застосуванням інтерактивних методів навчання для студентів спеціальності комп’ютерні науки провели тренери з методик викладання, учасники проєкту EUSTS – доценти кафедри політології та міжнародних відносин Ольга Івасечко та Олег Цебенко. Викладачі продемонстрували кілька інтерактивних вправ для формування знань студентів про ЄС та європейську інтеграцію України. Заняття розпочалось із вікторини «Що ти знаєш про ЄС?». Під час виконання другої вправи – «Смарт-квіз» – студентів поділили на 6 груп, які змагались на кращі знаннями про ЄС та цифрові технології. На завершення заняття студенти «прогулялися» віртуальною галерею «Європейський Союз» та ознайомились із ключовими постатями, фактами й інституціями ЄС.
Загалом до заходу долучилося 57 осіб – студентів, викладачів Інституту гуманітарних та соціальних наук, Інституту енергетики та систем керування та Інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій. Команда проєкту EUSTS висловлює вдячність усім учасникам івенту за цікаві дискусії, професійні доповіді, обмін кращими практиками та вироблення нових ідей для розвитку європейських студій в Національному університеті «Львівська політехніка».
Також до проведення заходу долучилися доцент Олександр Марковець (кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності), Лідія Каша (кафедра електромехатроніки та комп’ютеризованих електромеханічних систем), Ірина Сухорольська та Олена Лукачук (кафедра політології та міжнародних відносин).
З докладнішою інформацією про EUSTS можна ознайомитися на сайті проєкту в межах Порталу Львівської політехніки.