У Львівській політехніці відбулася творча зустріч із Мар’яною Романяк – журналісткою, теле- та радіоведучою. Вона розповіла студентам про те, як створювати власні медіа, перебороти страхи та поділилася власним досвідом у цій галузі.
Мар’яна Романяк – співзасновниця радіо «Сковорода» і першого українськомовного проєкту про мандри «Blog 360», авторка програми «Теорія великого виклику» на 24-му каналі та віднедавна засновниця First Media School у Львові.
Перед початком лекції діячка розповіла студентам, що спочатку обрала для себе зовсім інший шлях – навчалася на економічному факультеті, проте на третьому курсі зрозуміла, що їй нудно, відчула, що потрібно щось змінювати в житті, доки не пізно.
Свій шлях у журналістиці розпочала з радіошколи, яка надихнула на роботу з медіа та познайомила з крутими людьми. Це дало дуже багато мотивації, щоби повністю змінити сферу діяльності, – зізнається лекторка.
«Досвід не потрібно консервувати, ним варто ділитися», – каже спікерка. Адже всі свої кейси в медіа вона створює для того, щоб допомагати молодим та перспективним журналістам навчитися не боятися створювати щось своє та зробити по-справжньому цікаве й успішне медіа.
Авторка воркшопу зізналася, що її мотиватором є задум створити якісний і цікавий український контент. Тому й на своїх зустрічах завжди акцентує увагу студентів, що їх ціллю у створенні власного медіа має бути виробництво та просування українського контенту.
На шляху до створення авторських проєктів вона рекомендує студентам не боятися змін та бути активними, відвідувати різні івенти, навчатись і розвиватись у галузі медіа бізнесу. Також для успішного робочого процесу, з власного досвіду, рекомендує після того, як з’явилась ідея, сформувати план і поступово рухатись уперед, а також обов’язково ставити дедлайни. А глобальні цілі складати на рік, інколи – на п’ять, щоб мати мотивацію довести собі, що ти можеш. Також варто окремо прописувати план на місяць і день, а коли вдалося виконати заплановане, потрібно поставити навпроти умовну пташку.
Журналістка зізналась, що раніше її найбільшим страхом під час запуску нового проєкту був ризик втратити вкладені гроші. Проте зізналася, що з роками по-іншому почала до цього ставитися і нині боїться втратити лише репутацію, адже вона важливіша.
Важливим чинником при створенні власного медіапроєкту є правильний вибір команди. Якщо візьмете у колектив неправильних людей, є велика вірогідність, що проєкт не запуститься або швидко закриється.
Спікерка виокремила 4 основні етапи створення власного медіапродукту.
- Ідея. Якщо вона драйвить – я світ готова перевернути, щоб втілити її в життя. З роками вивела правило: якщо за 48 годин після того, як з’явилася ідея, ти її не зреалізуєш, найімовірніше, ти не втілиш її взагалі. Перші кроки потрібно робити відразу.
- Реалізування. Це той етап, коли доводиться приземлитися і зіткнутися з першими труднощами – немає команди, техніки чи ресурсу. В усіх так. Не треба опускати руки. Головне викладатися на повну і не зупинятися.
- Результат. Якщо багато працюєш і все добре виходить, ростуть крила – розумієш, що робиш кльовий проєкт, і хочеться розвивати його ще більше.
- Рутина. Забагато монотонної роботи, брак натхнення та втома. Тут важливо постійно впроваджувати щось нове, щоб остаточно не загрузнути в рутині.
Для досягнення мети потрібно багато працювати, а також уявляти ідеальну картину майбутнього та чітко розуміти, чого і навіщо прагнеш. Також важливо мати підтримку близьких. Адже коли рідні люди підтримують у нових починаннях, простіше досягати результату.
– Фраза, яка мене мотивує: «Бери вершину, матимеш середину» Григорія Сковороди. Продумайте проєкт супермасштабним і вкладіть у його реалізування максимум сил. Тоді досягнете хоча б половину того, що замислили, – поділилася Мар’яна Романяк.