Вчена рада університету: відзнаки, обговорення, ухвалення відповідних рішень

Ірина Мартин, Центр комунікацій Львівської політехніки
Фото із засідання Вченої ради

Листопадове засідання розпочалось із вручення нагород Міністерства освіти і науки України. Йдеться про подяку за найвищі показники публікаційної активності у міжнародних виданнях з високими індексами впливовості, а саме з квартилями Q1 і Q2. Ще одна не менш варта уваги подяка — за найвищу результативність участі у програмі ЄС «Горизонт-Європа». Ці відзнаки з нагоди Всесвітнього дня науки університет отримав під час урочистостей, що відбулись у Харкові.

Викладачі Львівської політехніки теж отримали відзнаки. Зокрема, професор кафедри електроенергетики та систем управління ІЕСК Георгій Лисяк — подяку Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти за роботу в галузевій експертній раді з електричної інженерії.

ЛОВА відзначила своїми подяками доцента кафедри прикладної математики ІМФН Ігоря Мединського та професора кафедри поліграфічних технологій та паковань ІПМТ Володимира Маїка.

Цього разу на засіданні Вченої ради відзначили й студента. Назар Маруха з кафедри прикладної математики, який успішно завершив навчання за програмою подвійних дипломів і захистив дипломну роботу в Університеті Л’Аквіли (Італія), отримав диплом магістра з математичної інженерії.

Перейменування та голосування

Серед питань, які розглянула Вчена рада, — перейменування Інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки й деяких його кафедр. Як зазначив директор інституту Леонід Озірковський, це пов’язано з актуальними завданнями інституту та спрямуванням освітньої підготовки, яку здійснюють його науково-педагогічні працівники.

Отож Вчена рада проголосувала за нову назву — Інститут інформаційно-комунікаційних технологій та електронної інженерії. Кафедра радіоелектронних пристроїв та систем матиме назву — радіоелектронних технологій інформаційних систем, кафедра телекомунікацій — інформаційно-комунікаційних технологій, кафедра теоретичної радіотехніки та радіовимірювання — програмно-апаратних систем інфокомунікацій.

Також Вчена рада проголосувала за відзначення благодійників року, які цьогоріч найбільше доклалися до допомоги університету. Їх урочисто вшановуватимемо під час святкування Дня благодійника, що у стінах Львівської політехніки традиційно відбувається у грудні.

Питання порядку денного

Цього разу ґрунтовних питань до обговорення й ухвалення було два. Перше питання стосувалося вдосконалення підходів до підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників університету. Доповідь із презентацією на цю тему підготувала проректорка з науково-педагогічної роботи та стратегічного розвитку Ліля Жук. Це питання надзвичайно важливе для забезпечення якості освіти та наукових досліджень і сприяє професійному зростанню, адже для того, щоб студенти могли здобути якісну освіту, сучасний науково-педагогічний працівник повинен набувати, вдосконалювати та розвивати різні компетентності, насамперед свою педагогічну майстерність, а також цифрову, соціально-комунікативну й управлінську. Здебільшого підвищення кваліфікації — це навчання за відповідними програмами та різні види стажування, а також участь у програмах академічної мобільності.

Доповідачка зосередила увагу присутніх на тому, як ці питання реалізовують у Львівській політехніці, й акцентувала, що цьогоріч кількість фактично пройдених курсів із підвищення кваліфікації, враховуючи стажування, становила 1380 замість запланованих 602, тобто більш як удвічі більше. Це зумовлено великою відмінністю між кількістю запланованих і фактичних навчань за програмами підвищення кваліфікації, тобто йдеться про участь у тренінгах, семінарах, організування яких часто складно запланувати завчасно.

Слід наголосити, що 2024 року найбільша кількість підвищень кваліфікацій відбулася в ІНЕМ, ІКНІ, ІППО та ІГСН, а найбільший відсоток підвищення кваліфікацій спостерігається серед науково-педагогічних працівників ІАДУ, ІСТР та ІППО.

Найчастіше науково-педагогічні працівники брали участь у навчаннях за програмами підвищення кваліфікації (62 %), на другому місці — стажування в Україні й за кордоном (37 %). Лише 1 % охоплюють інші види підвищення кваліфікації, зокрема викладання в закордонних ЗВО у межах академічної мобільності. 74 % підвищення кваліфікації відбувається в Україні, 26 % — за кордоном. 64 % учасників цього року проходили підвищення кваліфікацію поза Львівською політехнікою, 36 % — безпосередньо в університеті.

Серед негативів у підходах до підвищення кваліфікації — формальне ставлення до цього питання і часто формальне підвищення кваліфікації. Доповідачка зазначила, що в нашому університеті є чимало підрозділів, де можна підвищувати кваліфікацію, зокрема відділ навчання та розвитку персоналу, Центр інноваційних освітніх технологій, кафедра педагогіки та інноваційної освіти, Центр забезпечення якості вищої освіти, Лінгвістично-освітній центр, Центр міжнародної освіти.

Відтак Вчена рада ухвалила проаналізувати потреби науково-педагогічних працівників щодо тематики програм підвищення кваліфікації, розробити інформаційний сервіс для організування та супроводу цих програм. Науково-педагогічним працівникам Вчена рада рекомендує задля поліпшення педагогічної майстерності підвищувати свою кваліфікацію що п’ять років, а вперше призначеним проректорам, директорам навчально-наукових інститутів, їхнім заступникам, завідувачам кафедр упродовж перших двох років підвищувати кваліфікацію за профілем посади.

Друге питання стосувалося положення про конкурс науково-інноваційних проєктів, метою якого є підтримка інноваційних проєктів із науковою складовою (зокрема, Deep-tech), що сприяють розвитку науки, технологій та інновацій в університеті, практичному впровадженню наукоємних технологій. Із цим питанням виступив проректор з наукової роботи Іван Демидов, представивши відповідний проєкт.

Отже, передбачено, що конкурс буде відкритий і відбуватиметься щонайменше раз на рік, а за найсприятливіших умов — два-чотири рази. Участь у ньому зможуть брати колективи дослідників або окремі дослідники, які працюють чи навчаються у Львівській політехніці.

Доповідач ознайомив присутніх з основними засадами конкурсу, критеріями його оцінювання та фінансування. Одна з основних вимог до учасників — актуальність і новизна проєкту, його інноваційний потенціал, сталість тощо.

Відповідно до проєкту положення, пріоритетними напрямами фінансування конкурсу будуть: MilTech, MedTech, BioTech, агробіотехнології й соціальні інновації, транспорт та інфраструктура, відновлювана енергетика, GovTech, CivicTech, наноматеріали, інформаційні технології та кібербезпека, фінтехінновації, інновації в галузі права та соціогуманітарних наук, які мають потенціал для масштабування. Після обговорення питання Вчена рада підтримала відповідне положення про конкурс.

Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради Фото із засідання Вченої ради