Із настанням дистанційного навчання постало питання: як саме такий підхід змінить якість української освіти ‒ на краще чи на гірше. І загалом, яких змін зазнає вся система освіти в Україні.
Звичайно, карантин прийшов до нас несподівано, тому більшість викладачів, які до цього ніколи не зіштовхувалися із організуванням он-лайн занять, мали різко ввійти в цей ритм. Багато з них не досконало користуються сучасними технологіями, отже, насамперед викладачам було важко звикнутися з таким ритмом викладання. Також на якість навчання велику роль відіграє швидкість інтернету та гаджет, з якого здійснюється під’єднання до конференції.
На тему дистанційного навчання я взяв коментар у студентки економічного відділення Грицан Анастасії. Ось, що вона говорить про це: «Ми зіштовхнулися з такими труднощами під час он-лайн пар: поганий звук, нечітка картинка, незаплановане відключення від конференції. Це все, безумовно, впливає на засвоєння матеріалу. Але є й плюси, які були за час навчання на карантині. Основною перевагою дистанційної форми навчання є передусім її зручність: студент має змогу економити час на дорогу до місця розташування університету, особливо, якщо проживає далеко. Таким чином, можна використати його на особисті справи чи навіть для вивчення якогось нового матеріалу. У студентів виховується самостійність, працьовитість, повага до роботи викладача, адже підготовка до он-лайн заняття інколи буває важча, ніж підготовка до звичайного. Студенти розширили свої знання у користуванні інтернет-мережею, усвідомили, що завдяки їй можна не лише грати в ігри та користуватися соцмережами, але й вчитися, знаходити потрібну інформацію та збільшувати свій словниковий запас. Також перебування вдома сприяло зближенню з родиною».
Отже, ми можемо зробити висновки, що для навчання «на відстані» потрібно мати сильне мотивування й самоорганізування, бо дистанційне навчання – це, передусім, самоосвіта, тобто здатність студента працювати самостійно. Для когось це перевага, а для когось, навпаки, – недолік, – все залежить від людини та її характеру.