18 березня у студентській бібліотеці Національного університету «Львівська політехніка» на третьому поверсі відбулося відкриття чергового етапу проєкту Smart Space. Ця ініціатива є важливою частиною освітньої програми, спрямованої на розвиток підприємницьких, креативних і технологічних навичок молоді.
Проєкт Smart Space діє у Львівській політехніці вже кілька років і відзначився як ефективний майданчик для навчання та професійного зростання молоді. Його ключова мета — створити інноваційний простір, де молоді люди можуть розвивати свої ідеї, навчатись у професіоналів і знаходити менторів для реалізації власних проєктів. Програма є логічним продовженням і розширенням ініціативи Junior MBA, яка вже довела свою ефективність, даючи учасникам змогу набувати навичок фінансового управління, бізнес-планування та кібербезпеки.
— Цінність цього проєкту ми вбачаємо в тому, що молодь, яка бере участь, зможе відкрити свої таланти і зрозуміти, чого хоче досягнути. Тому ми скеровуємо учасників у реальне бізнес-середовище, де вони бачитимуть, як це все відбувається, а після цього знатимуть, як реалізовувати свої ідеї. В нас тривав відбір юнаків і юначок, які хотіли долучилися. Спочатку ми звернулися з реєстраційною формою до департаменту освіти Львівської міської та обласної адміністрацій, розголошували інформацію на сайті й у соцмережах. Охочим потрібно було написати мотиваційного листа для участі у проєкті, і таким чином ми відбирали учасників, — поділилась Ірина Андрушків, засновниця та організаторка проєкту Smart Space від Львівської політехніки.
Реалізація проєкту відбувається за підтримки Львівської політехніки, Львівської обласної військової адміністрації, Львівської міської ради, а також громадської організації «МАЙБУТНЄ ІN.UA». До них долучилися великі IT-компанії, зокрема Sigma Software, ELEKS Software, SoftServe, що дає учасникам можливість співпрацювати з провідними фахівцями галузі.
З учасниками прийшли познайомитися та вмотивувати на наступні лекції такі спікери: Галина Пирин, заступниця начальника управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради, Іван Собко, заступник начальника Львівської ОВА, Олександра Мокій, керівниця напряму навчання та розвитку в корпоративному університеті ELEKS University, Олег Карий, д.е.н., професор, завідувач кафедри менеджменту організацій Львівської політехніки, Наталія Ожанська, координаторка IT-програм Credit Agricole Bank, Остап Пудляк, директор комерційного сектору Credit Agricole Bank, Анна Чуба, керівниця проєктів Центру підтримки підприємництва, консультантка з розвитку бізнесу, коучиня з оптимізації процесів у бізнесі, Роксолана Винничук, доцентка кафедри менеджменту персоналу та адміністрування, освітня коучиня, тренерка програм з розвитку soft skills, карʼєрна консультантка.
Важливим етапом зустрічі були інтерактиви, спрямовані на практичне навчання учасників та розвиток комунікативних навичок.
Першу гру «Бінго» провела Роксолана Винничук. Правила гри були такі: кожному дали аркуш із завданням знайти в залі людей, які мають ту чи іншу ознаку, записану на аркуші, але важливо, щоб імена не повторювалися. Переможцем стає той, хто найшвидше прокомунікує та заповнить усі порожні клітинки іменами людей, що підходять під опис. Як тільки почалася гра, у залі настала метушня: всі знайомились і шукали блакитнооких дівчат, хлопця, який має папугу, талановиту людину, що вміє малювати, дівчину, яка знає французьку мову, та багатьох інших, що відповідали характеристикам, зазначеним на аркуші. Переможницею стала Анастасія Ханас — студентка Львівського професійного коледжу прикладного мистецтва та дизайну. Дівчині першій вдалося знайти в залі людей, які підпадали під характеристики, зазначені в її аркуші.
— Цей інтерактив був націлений на те, щоб ви познайомилися між собою та дізналися справді цікаві факти одне про одного. Тому діліться своїм досвідом: як вам вдається робити зарядку щодня, вивчати іноземні мови, гарно малювати. Це все про навички комунікації та здобуття досвіду, — зазначила Роксолана Винничук.
Після рухливого та цікавого інтерактиву учасники повернулися на свої місця, і розпочалося знайомство з Остапом Пудляком, директором комерційного сектору Credit Agricole Bank. Він зарядив молодь своєю промовою, поділився власним шляхом до успіху, навчив визначати свої цілі та дав поради, як уникати помилок.
— Свій шлях я почав ще в школі. Я навчався ще за СРСР, де в нас був обмежений доступ до речей та розваг. Разом з учителями я поїхав до Польщі для обміну досвідом, зайшов до магазину та купив касети, яких не було на наших прилавках. Повернувшись до школи, я продав їх з націнкою. Звісно, це закінчилося візитом до директора, де я вислухав, що так робити не можна. Але з цього почався мій шлях у комерційному бізнесі, адже я вже тоді відчув смак грошей. Після успішного продажу всіх касет я купив собі омріяні кросівки, — розповів Остап Пудляк.
Після того як Остап розповів про побудову своєї кар’єри, він знайшов у залі учасників, які вже намагалися почати свою справу, і поцікавився, які помилки в них виникали та чому їм не вдалося. Це стало підведенням до теми «Чому 90 % стартапів розвалюються?». Серед основних причин Остап Пудляк назвав відсутність попиту, адже потрібно спершу вивчити ринок і зрозуміти, що саме потрібно зараз людям. Ще однією причиною стає фінансова проблема — для того щоб започаткувати свою справу, потрібно бути обізнаним у фінансовій грамотності. Також стартап може розвалитися через неправильний добір людей у команду. Остап дав слушну пораду учасникам:
— Обирайте людей у команду, з якими у вас збігаються цінності, і тоді ви не сумніватиметеся в ній.
Останньою причиною невдач є неефективний маркетинг / нездатність адаптуватися. Як приклад цього спікер навів бізнеси, які під час пандемії не встигали адаптуватися до нових умов, просто закривались і втрачали все. Ці поради дуже цінні, адже потрібно зважати на помилки інших, щоб не зробити їх самому.
Учасники вже були мотивовані, знайомі між собою, дізналися історії спікерів і зрозуміли основні помилки стартапів. Настав час для нового інтерактиву — «Асоціації». Охочих поділили на дві команди по три особи. Їм потрібно було розділити дошку чотирма лініями. Спершу вони записували свої асоціації з цим проєктом, які мали складатися з вісьмох слів, потім — асоціації зі словами з першої лінії, але вже з чотирьох, а далі з двох. Інтерактив завершився, коли в обох команд вийшло по одній асоціації, і, як з’ясувалося, це й була їхня основна мета долучитися до проєкту.
— У такий спосіб відсіювання ми розставляємо пріоритети, які мають бути у вас, коли ви започатковуєте власну справу. Тому я попросив вас взяти участь у цьому інтерактиві — щоб ви чітко розуміли, для чого ви тут, — сказав Остап Пудляк.
Захід тривав уже другу годину, тож учасників запросили на перерву, де на них чекав солодкий стіл. Після цього молодь вирушила ознайомлюватися з лабораторіями Львівської політехніки. Екскурсії стали завершальним етапом відкриття проєкту Smart Space.
— У мене багато позитивних вражень після відкриття. Ми дізналися чимало нового. Інтерактиви були надзвичайно цікаві. Спікери підтримували хорошу атмосферу, класно подавали матеріал, тож нам було дуже цікаво їх слухати. Я точно продовжу навчання на цьому проєкті, — поділилась учасниця проєкту Smart Space Катерина Шинкар, учениця Ліцею імені Героя України Миколи Паньківа.
Захід став чудовим стартом нового етапу проєкту Smart Space. Спікери поділилися своїм досвідом, надихнули учасників і надали практичні поради щодо розвитку кар’єри та власних ініціатив. Інтерактивні завдання допомогли учасникам не лише поліпшити навички комунікації, а й розставити свої пріоритети у професійному розвитку. Кожен, хто долучився до заходу, здобув важливі знання, нові знайомства та натхнення для подальшої роботи над собою. Попереду — ще більше цікавих лекцій, воркшопів і зустрічей із професіоналами. Smart Space — це не просто освітня програма, а можливість для молоді зробити перший крок до реалізації своїх ідей у сучасному світі бізнесу та технологій.


















