На першому цього року засіданні експертної ради зі Стратегії розвитку освіти при департаменті освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації порушили питання запропонованої Міністерством Типової освітньої програми для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти.
За словами заступника директора департаменту освіти та науки Романа Пастушенка, Типова програма є новим документом для шкіл, і згідно із законом про освіту є відповіддю школи на замовлення держави, яке сформульоване у державному стандарті.
На думку директора Центру інноваційних освітніх технологій Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету «Львівська політехніка» Маргарити Носкової, настав час дати відповідь на запитання: освіта має бути академічною чи прикладною?
– В освітньому середовищі були думки про те, що всі кардинальні зміни закінчуються у початковій школі. Не хотілось у це вірити, але тепер бачимо, що це так. Аби зробити змінений тематичний навчальний план, треба зробити більше зусиль, ніж зроблено для початкової школи. Значну частину предметів у школах вивчають відірвано від життя. Інтегровані курси мають бути наскрізним процесом, де історія України вивчається у контексті світової історії, українська культура і мова мають вивчатись в контексті світової культури. Якщо Україна – це частка світу, то ми повинні робити акцент на вивченні світу крізь призму України, – акцентувала Маргарита Носкова.
За її словами, іноземну мову треба вивчати не тому, що можна програмувати нею і працювати в сфері ІТ, а тому, що можна пізнати через неї інші культури.