Професор катедри української мови Ірина Фаріон взяла участь у вебінарі, організованому приватним підприємством «Освітній центр «Інтеграл»», що провадить цикл навчальних занять із мовно-літературної та інклюзивної освіти «Синопсис української сучасної освіти». Професор прочитала лекцію на тему «Англізми і протоанглізми в освітньому контексті». Йшлося про невмотивоване засилля англізмів в освітньо-науковій царині як свідчення нашої ментальної та інституційної залежности від чужих мов і чужих держав, що вкрай згубно не лише під час війни.
Лектор підсумувала: «Як засвідчує історична ретроспектива, орієнтація на чужі мови як пріоритетні в освітній і науковій царинах – церковнослов’янська, латинська, грецька, польська – та масовані запозичення з них аж ніяк не зарадили українському національному самоусвідомленню та не спричинилися до відновлення втраченої Української Держави в її етнографічних межах. Циркулювання чужих мов в культурно-політичному просторі України та їхня пріоритетність в освітньо-науковій царині призвела до понад кількастолітнього відставання українських державотворчих процесів порівняно з найближчими і дальшими сусідами». До лекції долучилося близько 30 слухачів.

