Розробник: доц, к.т.н. Лисяк Г.М., провід. спец. Ліщак І.В.
Напрям: Електрична інженерія
Мета: полягає у наданні теоретичних знань та вдосконаленні практичних умінь і навичок, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків спеціалістом з високовольтних вимірювань, випробувань ізоляції, захисту від перенапруг обладнання енергопідприємств, реалізації їх із застосуванням сучасних новин науки і техніки, технологічних процесів, передових методів праці, що впроваджуються у вітчизняну та зарубіжну практику виробництва, сучасних та інноваційних технологій з урахуванням перспектив розвитку енергетичної галузі України
Короткий опис курсу та його структура: слухачі курсу опрацьовують десять модулів, в межах яких ознайомляться із: сучасним обладнанням високовольтних електричних мереж напругою 6÷110 кВ; особливостями технічної експлуатації, діагностики та випробувань високовольтного обладнання електричних мереж; схемними і режимними особливостями електричних мереж 6-35 кВ та особливостями їх технічної експлуатації; можливими способами обмеження перенапруг під час дугових однофазних замикань на землю; атмосферними та внутрішніми перенапругами та особливостями захисту електрообладнання від них; проблемами якості електроенергії в електричних мережах; виконанням високовольтних вимірювань та випробувань електроустаткування із застосуванням сучасних високовольтних установок, приладів та діагностичних комплексів; питаннями охорони праці на підприємствах енергетики; основами трудового законодавства та законодавства України про електроенергетику; психофізіологічною підготовкою спеціалістів з експлуатації та випробувань в електричних мережах.
Структура курсу
Модуль 1. Сучасне обладнання високовольтних електричних мереж напругою 6÷110 кВ: лекційні заняття – 8 год, практичні заняття – 2 год, лабораторні заняття – 2 год.
Модуль 2. Експлуатація та діагностика високовольтного обладнання електричних мереж: лекційні заняття – 6 год, практичні заняття – 2 год.
Модуль 3. Схемні та режимні особливості електричних мереж 6÷35 кВ: лекційні заняття – 12 год, лабораторні заняття – 2 год.
Модуль 4. Захист від зовнішніх і внутрішніх перенапруг: лекційні заняття – 4 год, лабораторні заняття – 2 год.
Модуль 5. Високовольтні вимірювання та випробування: практичні заняття – 4 год, лабораторні заняття – 4 год.
Модуль 6. Охорона праці на підприємствах енергетики: лекційні заняття – 10 год, практичні заняття – 4 год, лабораторні заняття – 2 год.
Модуль 7. Основи трудового законодавства України: лекційні заняття – 2 год.
Модуль 8. Законодавство України про електроенергетику: лекційні заняття – 2 год.
Модуль 9. Комунікативний менеджмент: лекційні заняття – 2 год.
Модуль 10. Психофізіологічна підготовка спеціалістів з високовольтних вимірювань, випробувань ізоляції, захисту від перенапруг обладнання енергопідприємств: лекційні заняття – 2 год.
Група слухачів: 16 осіб
Загальний обсяг: 90 год./3 кредитів ЄКТС
Зокрема: аудиторні заняття - 72 год; лекційні заняття - 48 год, практичні заняття - 12 год, лабораторні заняття - 12 год, самостійна робота - 18 год,..
Форма проведення: денна, змішана, дистанційна
Період та тривалість навчання: 2 тижні /(не менше 72 год.)
Форма контролю: залік
Перелік компетентностей, які вдосконалюватимуться/ набуватимуться:
- здатність розуміти схемні та конструктивні особливості сучасного високовольтного електроустаткування електричних мереж 6-110 кВ враховуючи застосування сучасних електроізоляційних матеріалів і надійність їх роботи;
- знання основних положень галузевих керівних документів, які регламентують експлуатацію та діагностику високовольтного обладнання електричних мереж, характерні причини відмов електрообладнання і способи та методи їх виявлення;
- володіння схемними та режимними особливостями електричних мереж 6-35 кВ та методиками їх технічної експлуатації;
- розуміння теоретичних основ розвитку перенапруг в електричних мережах та знання величин розрахункових кратностей основних видів перенапруг та їх статистичні характеристики;
- вміння вибирати, діагностувати й обслуговувати сучасні та ефективні засоби захисту від перенапруг для забезпечення достатньої надійності роботи електроустаткування;
- володіння особливостями фізичних процесів, що мають місце в мережах середньої напруги за однофазних замикань на землю. Існуючі способи і засоби визначення приєднання з ОЗЗ, їх переваги та недоліки;
- розуміння сучасного стану проблеми якості електроенергії в електричних мережах України та основні причини погіршення показників якості електроенергії.
- здатність розуміти причини погіршення якості електроенергії в розподільних електричних мережах та основні типи електромагнітних збурень. Моніторинг та вимірювання показників якості електроенергії.
- вміння виконувати високовольтні вимірювання та випробування електроустаткування із застосуванням сучасних високовольтних установок, приладів та діагностичних комплексів.
- розуміння основ трудового законодавства України та здатність неухильного дотримання вимог сучасної документації із охорони праці та пожежної безпеки на енергопідприємствах.
- володіння основами електробезпеки, дії електричного струму на організм людини. Види захисту від ураження електричним струмом.
Категорія слухачів курсу: посадові особи спеціаліст з високовольтних вимірювань, випробувань ізоляції, захисту від перенапруг обладнання енергопідприємств, чи інші категорії зацікавлених осіб.
Опис результатів навчальної діяльності: оновлення теоретичних та практичних знань і вмінь з напряму електрична інженерія стосовно сучасного обладнання високовольтних електричних мереж напругою 6-110 кВ, його технічної експлуатації, діагностування та випробувань; особливостей побудови та функціонування електричних мереж з різними режимами роботи нейтралей; особливостей розвитку та боротьби із перенапругами; причин погіршення якості електроенергії в розподільних електричних мережах, моніторингу та вимірювання показників якості електроенергії; основ трудового законодавства України та вимог сучасної документації із охорони праці на енергопідприємствах; видів захисту від ураження електричним струмом та особливостей дії електричного струму на організм людини.
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|